OMG.jpgOMG je zde! Tento týden větší než obvykle. Prorokoval jsem to. E3 se blíží a herních zajímavostí a novinek přibývá. Čekají nás hlavně nintendovské chobotničky, potvrzení / nepotvrzení jistého očekávaného pokračování, nějaké ty hračky nejen pro děti, tu více, tu méně vtipné herní videa... A na konec? Jako obvykle. Začneme trošku netradičně. Pokud můžete, pustťe si video (jde o hudbu) a pokračujte ve čtení.

Ano, Splatoon! Horečka téhle nové Nintendo frančízy zaplavila část videoherního světa (o té druhé půlce v další novince). Ne, není to proto, že by Splatoon byl venku. Nintendo vypustilo do světa demo. Velice zvláštní demo. Je to jen a pouze multiplayer. A i to stačilo. Než se pustím do dalších podrobností, musím zmínit jednu typicky nintendovskou věc. V menu dema máte možnost si hru přímo předobjednat. Samozřejmě to platí jen pro rozvinuté země s vlastním oficiálním originálním (tedy Nintendo) distributorem... Ano, dívám se na Vás Conqueste. Začněte konečně lokalizovat! Ale zpět k oné předobjednávce. No a když si tedy hru prostřednictvím dema předobjednáte, dostanete... slušivý virtuální obleček pro svou virtuální postavičku, ovšem jen pro demo. Tenhle bonus není přenositelný do plné hry. He? Jo, taky mi uchází smysl. Vzhledem k tomu, že plná hra vychází už za dva týdny... je to celé velice... nintendovsky postavené na hlavu.

Ocitáme se ve zvláštním světě obydleném tvory jménem Inkling. Ti mají schopnost se změnit v malou chobotničku a plavat v inkoustu, který (jak víme z hodin Přírodovědy na základní škole), někteří hlavonožci umí vypouštět. Ale pokud zrovna neplavou v inkoustu, jsou to roztomilá stvoření chodící po dvou. Holčičky nosí svá „vlasová chapadla“ rozpuštěná, chlapečci je nosí stažená do culíku. Teda takového toho dreadového. A čertví proč spolu rádi zápolí v arénách, kde bojují o to, kdo zabere inkoustem své barvy největší plochu bojiště. A ano, jako rasa společně bojují proti zlé hlavonožčí a jiné podmořské fauně (ve hře pro jednoho hráče). Zkrátka normálka. Jo a aby toho nebylo málo, tak žijou ve světě, který jen tak náhodou připomíná současné městsky kulturní (umný překlad sousloví „urban culture“) japonsko. Takže naši chobotnicoidní tvorečkové se rádi parádí, nosí trička, košile, sluneční brýle, náhlavní sluchátka, háčkované čepice, kšiltovky, tenisky, vše samozřejmě v „trendy looku“.

WiiU_Splatoon_scrn07_E3.jpg

A demo? To nabídne dvě arény, 4 přednastavené konfigurace „zbraní“ (spíše tedy vrhače různobarevného inkoustu) a zápasy 4 na 4. Který tým má na konci časového limitu pokryto největší procento podlahové krytiny svou barvou... ten vyhrál. Respektive výsledek dramaticky napínavě vyhodnotí kočka jménem Judd (ve hře budou postupně pochopitelně přítomny i další módy). A jdeme na nový zápas. Ty jsou velice krátké, ale z toho, co jsem mohl vidět, slyšet a číst, to vůbec není na škodu, právě naopak. Během čekání na připojení spolu- a proti- hráčů navíc nemusíte tupě civět do obrazovky, nebo hrát nějakou hříčku na mobilu (což dělám u her s obzvláště dlouhým loadingem já). Na Wii U gamepadu totiž můžete přímo jednu arkádu (pochopitelně stylizovanou do světa hlavonžců) hrát. Výborný nápad! Navíc, ač je to demo (a je tedy zadarmo a nával hráču je obrovský), jsem snad na žádném záznamu neviděl stopu problémů s připojením v samotné hře. Občas se problémy vyskytují během připojování, ale to je u dema omluvitelné. Nintendo to navíc udělalo velice chytře a demo není otevřeno stále. Vždy jen na jednu hodinu v jednu... danou... hodinu. Většinou dvakrát denně (aby se dostalo na všechna časová pásma). Herní Reddit málem spadnul, vlákna už jsou ale upravena a už je klid. Recenzenti, Youtube a Twitch videotvůrci se můžou uchrochtat blahem. Podle všeho jde o nejlepší hru Nintenda za posledních několik let. A rozhodně jde o jednu z nejlépe vypadajících. Musím také zmínit to, že plná verze bude umožňovat „soukromé“ zápasy, kdy si můžete sami určit pravidla- tedy pozapínat/ povypínat vše co uznáte za vhodné. Nebo jinak: Nintendo má konečně nakročeno k tomu, aby se čistě konzolová hra prosadila na e-sport okruhu. Hra neumožňuje hlasovou komunikaci... a kupovidu to všichni kvitují. A ještě jeden geniální nápad. Od prvního týdne se bude hrát o důležité otázky v životě. Např. otázka prvního týdne je „jsou lepší kočky nebo psi“? Na konci týdne se skóre vyhodnotí a všichni zástupci vítězného tábora dostanou nějakou viruální odměnu. Takže co dál? Souboj „vejce bylo dříve“ kontra „slepice byla dříve“? „Bílo-zlaté“ nebo „modré“ šaty? Tady bychom s panem šéfredaktorem byli v odlišných skvadrách, takže jdeme raději dále.

Nemůžu si pomoct, ale z tohohle by se mohla stát výborná věc pro řešení větších problémů. Třeba takové volby! Jen si to představte!!! Nebudu vás napínat... Z té záplavy videjí, jsem vybral to od Joshe z BitBlocku. Mám toho kluka a jeho videa opravdu rád. A zároveň přidám video z oficiálního kanálu Nintenda. Jen pro porovnání. Ale pozor, zřejmě budete mít chuť dotyčné „moderátory“ upolíčkovat k smrti.

Nintendo podruhé. Kde jinde, než na nadcházejících „vánocích v létě“, tedy na videoherní výstavě E3 oznámit novou konzoli? Nintendo má jiné plány. Ani nová konzole s kódovým názvem NX, ani žádné informace, nebo prezentace „nintendo obsahu“ pro „smart zařízení“. Tyto informace padly na zasedání investorů Nintenda. Prezident Nintenda také několikráte opakoval, že informace o NX nebudou venku dříve než v roce 2016. Velice zajímavé je, že zmínil, že má jít o něco nového. Tedy ne o nástupce 3DS, nebo Wii U, úplně něco jiného. Neodpustím si malou spekulaci. Bylo by vynikající, pokud by se Nintendo podařilo propojit handheldy s domácí konzolí- spojit je v jednu. Pokud srovnáte velikost 3DS XL a Wii U ovladače, tak by to zase takový skok nebyl. Sám XL mám a dokážu si jej představit o pár čísel větší. Wii U neprošlo revizí a proto si myslím, že tam se u ovladače naopak dá bez obav něco ubrat. Je otázkou, zda by Nintendo šlo do takového risku. Přece jen, tržby na 3DS jsou slušné, Wii U pokulhává, otázka je, co by se stalo, pokud by šlo o jeden systém. Kdyby už nic, vyřešilo by to alespoň problém Nintenda s virtuálním eshopem a přenositelností zakoupených her. Tohle je totiž u Nintenda na kopanec do zadnice.

new-nintendo-3ds-xl-majoras-mask-102.jpg

Copak je ta druhá velká věc, ta, po které druhá půlka videoherní veřejnosti šílí? Nic menšího než Fallout 4. Ne, klid. Zatím nemáme nic oficiálně. I když... Ono, to máte tak, těch fejkových stránek už máme všichni dost, lidé už trošku otrnuli. Ale jakákoli zmínka o Fallout 4 pořád vzbuzuje emoce. A teď si představte, že se něco o Falloutu objeví na LinkedIn. Ano, na „kariérní“ sociální síti. A co se asi tak může stát, když tam někdo napíše, že pracoval na „Fallout 4 Cinematic Trailer“? A co se asi stane, když (ve chvíli kdy se tahle věc dostane do velkoserverů IGN a PCGamer) někdo chce po novinářích, aby tyto informace stáhnuli? Jo. Strhne se peklo. Na českém internetu jsem se dočetl, že za to může Del Torova firma Miranda Studios. Samozřejmě to není pravda. Del Toro firmu spoluzaložil (např. s Mathew Cullenem – videoklip Dark Horse od Kate Perry aj.), dnes není prezidentem, ani ve společnosti aktivně nepůsobí. Akcie má, ale označovat Mirandu za jeho studio... to je... takové krásně bulvárně české (gotcha Doupě!)... Ale zpět k Falloutu. Luis Nieves, CG umělec, pracující pro Miranda Studios od prosince 2014 do března 2015, si na ten LinkedIn prostě ten trailer k Falloutu 4 dal. Dalo by se pochopit, kdyby to byla nějaká nula, která se chce zviditelnit. Ale dotyčný rozhodně není žádně grafické ořezávátko a pracoval např. na trailerech k Far Cry 3, nebo Elder Scrolls (další čekají na oveření přímo u firem kde Nieves působil). Je otázka, jestli Nievese nenapadlo, že tohle někdo najde (mimochodem, jak to sakra někdo našel? To jsou opravdu blázni, kteří „projíždějí“ kvůli Falloutu LinkedIn?), nebo jestli je to kalkul na zviditelnění své osobnosti. Pokud ano, pak je to kalkul velice špatný. Nieves už sice Fallout 4 ze svého životopisu odstranil, ale silně pochybuju, že si ho po tomhle fiasku někdo najme. Opravdu někdo bude riskovat potopení i několikaměsíčního nákladného postupného marketingu? Těžko. Horečnaté snahy o stáhnutí informace můžeme brát jako potvrzení, nicméně stává se i to, že je sice hotový trailer, ale hra nikdy světlo světa neudiví. A nikdo neříká, že Miranda si Fallout 4 Cinematic Trailer nemohla udělat jen jako cvičeníčko. Nebo třeba jako zaměstnanecký test (krátká doba pracovního úvazku by tomu vlastně odpovídala). Ale selský rozum říká, že pokud tenhle chaos způsobila pouhá zmínka, pak se finální produkt bude prodávát stejně dobře jako zlevněné rohlíky. Každopádně těhle pár týdnu je ve znamení Del Tora jak se zdá. A i když opravdu nevím, kolik (a zda vůbec) Del Toro vlastní v Mirandě podíl, je jasné, že tohle bude stát hodně peněz. Smlouvy o mlčenlivosti jsou standardní součástí smluv a penále bývají astronomické. Jen ještě dodám, že Fallout 4 (pokud je skutečně vyvíjen) má kódové označení Caroline- což je, štastnou náhodou, i jméno pod kterým je podepsána žádost o stažení článků. Držme palce, velká tiskovka Bethesdy je naplánována na neděli 14. června (pochopitelně na výstavě E3). A ano, Fallout 4 by byl opravdu příjemná novinka.

2397224-fallout.jpg

Nechme teď „vážného byznysu“ a zákulisních spekulací. Nedávám do OMG moc videjí z GTAV, protože těch opravdu zajímavých zase tak moc není. Ale tohle, které zachycuje veleoblíbenou postavu Trevora v nejrůznějších „Jackass“ situacích, je docela prča. Jo, prča je divné slovo, ale divný je i chlap pobíhající v leopardních slipech po městě, ne? 

Tak nějak jsem si myslel, že Hideo Kodžima má zákaz tweetovat, že má domácí vězení, nebo že třeba trucuje. A ono ne. Zatweetoval. A jak pěkně! Jeho poslední tweet se týkal nové řady Play Arts Kai a pochopitelně to mělo co dočinění s Metal Gear Solid V. Play Arts Kai jsou top sběretelské -jak je dobrý zvykem upravitelné- figurky, či spíše modely. Když píšu top, myslím tím opravdu top, Play Arts Kai jsou totiž ještě dále než typické figurky, které dostáváme k herním sběratelským edicím. Ano, existují ještě lepší modely lepších firem (Kotobukiya), ale ty jsou cenově úplně mimo. Tuhle seženete už za přijatelných 69EUR. A má měkké poprsí! Ano, samozřejmě jde o ženskou postavu a protože těch jsme z Metal Gear Solid V zase tak moc neviděli, je jasné, že jde o odstřelovačku Quiet. Jen si kladu otázku... Opravdu bylo nutné to měkké poprsí? I když podle obrázku asi bylo. 

boobs.jpg

Docela jsem se těšil, jak tímhle věrné čtenáře OMG oblažím, čertužel se videostalo velice rychle virálním, takže už je možné, že jste jej viděli. To je tak. Vemte „fotbalisty“, jen jím na oči dejte kameru, která zachycuje hřistě z ptačí perspektivy. A najednou to vše vypadá jako byste hráli velice zabugovanou verzi FIFA. A už onen pohled z výšky velice připomíná staré fotbalové videohry. A všimněte si, jak se v tom pekelném jazyce zovou poločasy! Takže pokud se ptáte co tohle video dělá v OMG, tak právě jste dostali dva pádné důvody. Jen ještě dodám, že bych s tímhle nápadem určitě nezůstal jen u fotbalu. Napadá mě třeba podobnou věc udělat ve formuli 1. To by byla docela sranda. Ale je otázkou, kolik jezdců by to nakonec přežilo...

Nedávno jsme tak seděli na pivku a vzpomínali na sérii Tony Hawk's Pro Skater. A taky na to, že celá tahle frančíza šla do kopru. A že poslední zajímavá a extrémně fanouškovsky podhodnocená hra s „adrenalinovým sportem“, bylo poslední snowboardové SSX. Opravdu, pokud budete mít možnost, SSX zkuste. Vynikající zábava. S vynikající muzikou. A co čert nechtěl, nový Tony Hawk je na cestě! Zove se Tony Hawk's Pro Skater 5 a vyjde ještě letos pro PS4 a XboxOne. Verze pro starší generaci budou následovat, ale do konce roku to zřejmě nebude. Sám Tony bude hratelnou postavou. Dočkáme se devítí „levelů“ , kde budeme moci dovádět. A pokud jde o online dovádění, to bude možné jak kooperativní, tak kompetitivní variantě. Velice špatnou zprávou je, že ve hře budou přítomné „power-upy“ a dokonce „projektily“ které budou moci hráči během specifických misí střílet. Cože?! No dle Gameinformeru je to tak, že například jeden power-up vám přidá na „vrážecí“ síle, pak budete moci například lépe vstřelit míč do brány. No nevím, jsem docela skeptický. Ale jakožto milec původních her naději mám. Zkrátka na E3 se určitě dočkéme traileru. 

thps55.5revealextrae.jpg

Přichází čas pro herní video týdne! Tedy alespoň pro mě, který má rád hodně abstraktní a úchylný humor. Nikdy jsem nevyhledával mody. Teda ty herní. Oceňuju práci, kterou si s tím lidé dají, ale tak nějak to není nic pro mě jako hráče. Stejně jako si rád přečtu knížku a nemusím vidět podle ní napsaný muzikál. Samozřejmě je mi jasné, že nikdo ze čtenářů OMG Skyrim buď nehraje, nebo tento mod nikdy zkoušet nebude. Nicméně: Tenhle mod je pro Skyrim a je... Psycho je slabé slovo. Jednoduše vás v něm budou následovat dvě postavy, které nejen že jsou děsivé samy o sobě (představte si tohle potkat na ulici!), navíc jsou tajemné! Nemluví. Jsou schopni bojovat a neumírat. To proto, že jsou tvrdě trénovány, nikoli proto, že satanicky ničí vše živé okolo nich. Pokud náhodou zemřou, nový tvor okamžitě zastoupí jejich místo. Lidé kolem nich náhodně umírají. Prý to s nimi nemá nic společného. A svět prý není připraven na to, co by se stalo, pokud by jedna z těchto postav viděla smrt té druhé. Tyhle věci jsem si nevymyslel! To je oficiální popis tohohle modu. Takže... byli jste varováni!

Geniální projekt Civilizace -hrané pouze počítačem řízenými hráči- pokračuje. A pokračuje velice zdařile. Tedy z pohledu zajímavostichtivého publika. Představa onoho světa v realitě je totiž šílená. Jedno velké bojiště. Při tahu 318 se totiž svět kompletně zaplnil bojovými jednotkami. Jen část širých dálav ruských stepí zůstává bez vojsk. I pouště centrální austrálie jsou „zavojskovány“. Oficiálně hra vstoupila do industriální éry a je jen otázkou, kdy vzlétnou první bombardéry. Nebo ještě jinak, vypadá to, že pomalu nadchází den posledního soudu. Aktuální tah je 329, odpovídající roku 210 př. n. l. Připomínám, že hra už je v industriální éře, bude zajímavé, kam až dospěje technika, pokud hra dojde až k současnosti.

World of Warcraft přišel od posledního kvartálu loňského roku o 2,9 milionu hráčů. Týjo, asi se něco děje. Neděje. Počet hráčů zůstává na stěží uvěřitelných 7,1 milionu předplatitelů. U hry staré 10 let. Jen připomínám, že průměrná životnost sociální sítě se odhaduje na 5 let. A tady máme něco, co stále nejen funguje, ale generuje sakra velký zisk. A proč tedy ten pokles? Ten je způsoben paradoxně nárůstem hráčů u poslední vydané expanze Warlords of Dreanor. Přišli, zahráli, odešli. Stále tomu ale nerozumím. 7,1 milionu lidí... Wow.

woow.JPG

Nemálo z hráčů si asi vzpomene na svůj první kontakt se šedou konzolí z dílen Sony. První Playstation byl zjevení. Pamatujete si na svou první hru, kterou jste na něm viděli v pohybu? Pro velkou spoustu lidí to byl tehdejší etalon bojových her- Tekken. Lépe řečeno skvělý Tekken 2. Tak nějak jsme byli všichni ohromeni tím skokem do „3D“ a Mortal Kombaty a Street Fightery najednou vypadaly tak zoufale zastarale. A když Tekken, tak si mnoho z nás určtitě vzpomene na některé postavy. Zejména pak na tu jedinou, která ve hře měla zbraň. Nemrtvý samuraj Yoshimitsu byl vnikající pro začátečníky, byla s ním sranda (dokázal třeba jedním speciálním úderem probodnout sám sebe -tedy spáchat Seppuku), zkrátka nezapomenutelná postava. Pokud si na Yoshimitsua pamatujete, tak se podržte židle, protože toho nového, toho pro Tekken 7, asi nepoznáte. Chapadlo sem, chapadlo tam. Je to samurai, nebo kraken? Jediné štěstí, že jsem milcem kultu Cthulhu, protože jinak bych to asi nevydýchal. I když. Tekken je už dávno za zenitem a úspěchy právě Street Fighter a nedávno vyšedšího Mortal Kombat ukazují, že pro Tekken už tu není místo. Pátý díl byl strašný. Šestý reputaci nenapravil. A sedmý vypadá stejně. Ne ne, pánové z Namco, tudy cesta nevede.

Ani nevím jak se to stalo, ale v OMG jsem snad ještě nezmínil Lego Dimensions! Lego Dimensions je herně-hračkový crossover. Něco jako Skylanders, nebo Disney Infinity. Máte tedy fyzickou postavičku, se kterou si můžete hrát, zároveň ji ale můžete zapojit do virtuálního světa. Zkrátka jí postavíte na speciální podstavec a ona se objeví ve hře. Asi nemusím zdůrazňovat, že zatímco je mi Disney Infinity srdečně šuma fuk, u Lega je to jinak. Za prvé fyzické věci: Lego. Konec diskuze. Za druhé: Hru vyvíjí Traveller's Tales, tvůrci předchozích Lego her. Takže taky konec diskuze. Hra vychází 27. září a v základním balení mimo hry a speciální podložky která bude postavičky „převádět“ do virtuálna, budou samozřejmě i nějaké ty Lego figurky. Gandalf. Batman. Batmobil. Takže vánoční dárek je asi vyřešen už teď v květnu. Jen se bojím, že ratolesti se k Legu Dimensions jen tak nedostanou. Pomalu nám přibývají světy fyzické a tím pádem už víme, kde se všude budeme potloukat i virtuálně. Ve všech expanzích Lega pomalu ztrácím přehled, takže rovnou zmíním ty neLegové. Samozřejmě Pán prstenů. Dr. Who. Jurský park. Simpsonovi. Scooby Doo. Zpátky do budoucnosti. Portal 2. Jo. Ten Portal od Valve. A když už tam ten Batman je, velice bych se divil, kdyby další věci ze světa DC nepřibyly. Do háje, já si asi na stará kolena budou kupovat Lego!

1246688043157685676.jpg
1246688043210123692.jpg
1246688043254836908.jpg

A nakonec? Ano, samozřejmě. A tentokráte se dokonce něco naučíme! Kdo by nechtěl umět nakreslit Pikachua? Jasně, všichni bychom to rádi svedli. A tak vám nabízím jednoduchou pomůcku. Co takhle ho nakreslit pomocí kreslení... Penisů? Načmárat ču... ééé falus zvládne přece každý, ne? 

df.JPG

Ufff. Ještě by se jedna, dvě zprávičky a novinky našly, ale protože pomalu přetékám do basketbalu, tak se pro tento týden rozloučím. Děkuji moc, pokud jste dočetli až sem. Pokud ano, neváhejte se o své názory na OMG podělit zde v diskuzi, nebo na Facebooku. Přístě se můžete těšit... Na trošku něco jiného. Ale nebudu prozrazovat, pokazit se může vše. Ciao!

O autorovi
Zbyněk
Autor a novinkář

Videoherní znalec a novinkář. Na světě je jen máloco, o čem by alespoň něco málo nevěděl nebo na to neměl názor. Svým neutuchajícím zájmem i o ty nejmenší maličkosti vede nekonečný boj s lidskou omezeností. Ve volném čase se věnuje hudbě a eletronickému pokouřeníčku.