Tento týden v lehce netradiční den, ale přece. Samozřejmě že nemohu nezmínit hlavní kauzu týdne / měsíce / roku Silent Hills, kouknu se i na batmaní novinky z Arkham Knight, postesknu si u nového kól ov ďůty, budu básnit u nového med mekse. Společně se také můžeme zasnít u herního timelapse videa, kdo chce může si pořádně umazat ruce od oleje a na konec se potěšit u mého klasického zakončováku (i když dnes lehce děsivého). A nejen to. Pojďme na to!
Herní novinařina je většinou veselá práce. Stále je se na co těšit a jediná negativa jsou jen špatné hry. Ale občas se vyskytnou i ty horší zprávy, hlavně týkající se zrušeným nadějných titulů. Nejsmutnější herní zprávou posledních dní je samozřejmě konec vývoje Silent Hills. V běžném životě jsem ortodoxní skeptik, tady jsem stále věřil. Teď už ale i já značně pochybuju a věřím, že je něco lehce shnilého ve státě Konami. Nabralo to celé poměrně rychlý spád. 26. se na oficiální stránce PT (hratelné upoutávky na Silent Hills) objevilo, že hra bude stažena na PS store 29. dubna. O den později se Guillermo del Toro nechal slyšet, že na hře již nepracuje. Později téhož dne Konami oficiálně potvrdilo, že projekt byl ukončen, nicméně že se firma chce sérii věnovat. Aspoň něco. I tak ale lepší sestavu budeme jen těžko hledat. Chudák Norman Reedus. Toho asi opravdu čeká syndrom Alana Aldy...
Herní Batman se blíží! A je stále co oznamovat! Nejen, že bude mít Netopýří muž možnost řádně herně prohnat Batmobil, nová upoutávka ukazuje další pomocníky v boji se zločinem. Mimo obligátního Robina, je tu dokonce Nightwing! Trailer toho moc neříká. Budeme moci mezi postavami přepínat (napadá mě... ehm... GTAV?)? Nebo to budou jen hráči ovládaní umělou inteligencí, ochotní přispěchat na pomoc? Nebo se nám tu rýsuje možnost co-op? Dle ofiko vyjádření Warner Bros. budeme moci přepínat mezi Batmanem, Robinem, Nightwingem a Catwoman dle libosti a ono přepínání bude bezešvé. V módu Free Flow Combat. Takže hlavní příběhové linky se to zřejmě netýká. Ale i tak příjemná věc a další věc proč by si ultra fanoušci Batmana 23.6. 2015 řádně zatrhnout v kalendářích. A nejen oni.
Tak jo, máme tu nový trailer na Call of Duty Black Ops 3. Šestého listopadu je to venku. Chtěl bych být cynický a napsat něco o tom, jak je to furt to samé CoD a jak to zase bude strašně blbé. Ale nemůžu.Tohle totiž moc jako CoD nevypadá. Když pominu Rolling Stones (fungovalo to u Black Ops 2, funguje to i tady- Rolling Stones rulez!), tak podobnost s minulým dílem moc nevidím. Sérii Black Ops jsem měl rád kvůli oněch za vlasy přitažených, rádoby konspiračně-politických hypotéz „jak to mohlo být“. Studená válka, celý ten estetismus „pozdního atompunku“ se mi zkrátka líbil. Co na tom, že příběh a scénář byl většinou tak blbý, že by podezřívám vývojáře z Treyarch, že ho nechali napsat partě mentálně postižených dětí. Call of Duty je v posledních letech hlavně o hře více hráčů a tak se „singl“ dal překousnout. Tady mi to ale spíše připomíná poslední díl Warfare série, než Black Ops. Nebo možná ani vůbec ne Call of Duty, ale Deus Ex. Né, samozřejmě pouze "samýma implantátama, nanotechnologiema" a tak dále. V redakci na tohle máme jasný názor: UŽ DOST SCI-FI, VRAŤTE NÁM DRUHOU SVĚTOVOU!
Do kin míří nový Mad Max. Kdokoli viděl něco z původních dílů, u upoutávky patrně ohrnul ret. OMG ale samozřejmě není o filmech, takže tenhle oslí můstek je zcela zřejmý. Na naše obrazovky se chystá i videoherní Mad Max, který už je o poznání zajímavější. Kupodivu to není rychlokvaška narychlo splácaná jako marketingový škvár (už proto, že herní Max vychází 1. září, hehe). Tohle je AAA titul a nevypadá vůbec zle. Nevidět inspiraci v batmanovské Arkham série může opravdu jen slepý paraplegik, ale „automobilové“ pasáže vypadají nesmírně zajímavě. Snad Mad Max rozhoupe i jiná vývojářská studia k pořádné akci s auty ověšenými zbraněmi (Vigilante 8 někdo?)! Jen mám starost o příběhovou linku. A také o délku. Nevyžaduju od hry 30 hodin, pokud je dobrá spokojím se i s 5, ale tady by to byla velká škoda. Herní svět Mad Maxe si zaslouží co nejdelší pobyt. Držím palce!
Studio Remedy Entertainment (stojící mimojiné za sérií Max Payne) minulý týden udělalo poměrně nezvyklou, ale o to víc potěšující věc - vydalo oficiální video ukazující koncept ze zrušené hry Alan Wake 2. Záběry jsou z dema určeného k prezentaci vydavatelům představující nové prvky a námět scénáře doplněné o komentáře autorů. Z nějakého záhadného důvodu bylo pokračování zrušeno a studio začalo pracovat na chystané hře Quantum Break pro Xbox One. Některé kousky se sice nakonec dostaly do datadisku k prvnímu dílu s názvem American Nightmare, nemůžu se však při sledování ubránit jediné myšlence: proč to sakra nakonec zařízli? Tohle bychom si rádi zahráli… Škoda. Šuškandou se prozatím jen šíří informace, že Remedy jedná s Microsoftem o znovuvydání prvního dílu Alana Wakea na jeho nové konzoli. I když slovo “jedná” bude v tomto případě hodně nadnesené. Nedivil bych se, kdyby to probíhalo nějak takhle: “Ahoj, chcete nějakou hru na Xbox One?” A z kanclu by se ozvalo sborové: “Hell yeah!” Nakonec je ale přece jen možné, že se pokračování dočkáme. Teď už si jen držet palce, aby to nebyla jen Xbox One exkluzivita…
Na youtube se většinou setkáte s komentováním her. Nebo s návody. Nebo s nějakýma těma skopičinama, které ukazují, jak je hráč strašně velký frajer. Nebo naopak s úplnýma blbostma, které zase ukazují, jak je ta která hra zabugovaná. Hodně málo videjí ukazuje „krásu“. Videohry jsou umění (jsou, drahá Bohemia Interactive!) a při správném „úhlu pohledu“... Jednoduše mě nepřestává fascinovat, jak některé hry dokážou mít skvěle vymyšlené a fungující světy. Nebudu to natahovat, pohodlně se usaďte a užijte si tohle video z GTAV. Ale trošku si ztlumte audio. Výběr hudby se moc nevyvedl :)
Vím o autech kulové. Mám je rád. Rád je řídím. Občas je i bourám (jak v reálu, tak v virtuálně). Vím jak se tam lije benzín. Umím vyměnit kolo. Po konzultaci se strejdou Googlem možná vyměním žárovku ve světlometu. Ale tím veškerá má znalost aut končí. Nemusím holt vědět všechno. A nemusím i hrát všechno. Ale pro ty, kteří jo. Je tady Car Mechanic Simulator 2015! Hurá! Opravdu věřím, že tohle bude něco jako svatý herní grál pro všechny olejem permanentně zamazané vlastníky Škody 120. Asi všichni podobné známe. Takže pokud nebudete vědět, co někomu takovému pod stromeček... tak tohle...
A pro ty, kteří mají místo ruk od oleje rádi gumáky od hnoje, je tu nový Farming Simulator 2015. Konečně také na nové konzole!
Jak dlouh asi trvá dostat se v Diablu 3 na maximální úroveň? Něco málo přes jednu minutu. Tedy pokud máte bandu kamarádů, speciální vybavení a trochu štěstí...
Studio Codemasters se konečně vykašlalo na efektní pozlátka pro amíky a podle všeho se vrací k úplným základům. Bez velkých fanfár se na Steamu v sekci Early Access objevilo pokračování série DiRT s podtitulem Rally. Šotolina, bláto, led a zatáčky projížděné na ručný brzdu! Konečně! Hra zatím vypadá velice pěkně. Musíme jen doufat, že se nakonec objeví i na konzolích. Ale je to velice pravděpodobné.
A nakonec? Jo jo, samozřejmě. Nemůžu si pomoct, ale realisticky ztvárnění Pokémoni mě neskutečně děsí. Nevím, jestli je to tím, že je mám zafixované jako roztomilé, jestli vím, že jsou součástí anime a do tohohle světa nepatří. Ale z těch „reálných“ mám skoro noční můry. RJ Palmer dělá tyhle „reálné“ Pokémony už nějaký ten pátek a tentokráte se mu dostal pod tužku (pod štětec, pod monitor, čertví jaké techniky používá) Kyogre, legendární mořský Pokémon. A ano. Zase je to na po....í. Vědět, že tohle brázdí oceány, tak už do vody nevlezu (už tak mi stačí, co tam žije normálně).
Toť pro tento týden vše. Herní svět se pomalu nadechuje k E3 a i oznámení začnou přibývat. Máme se v příštích týdnech nač těšit!