OMG.jpgÚterý a nové OMG! Po týdenní absenci jsem zpět s trochou zpráviček, událostí a novinek ze světa videoher. Na dnešním seznamu je jedna kauza, jeden režírující basák, dvoje herní pohybovadla, trojí defromace dějepisu, trocha cosplaye, trocha map a trocha jiného pohledu. Pojďme na to!

#Kojimagate. Nejsem zvyklý vyvozovat závěry z jedné či dvou noticek na zahraničních serverech a psát o tom už vůbec ne. Když se tedy rozjely kola fabulací a unáhlených spekulací, raději jsem vyčkával. Také bylo proč. Až předminulý čtvrtek totiž měly být známy novější fakta. Ale pojďmě na to pěkně popořádku. Konami se před několika dny rozhodlo pro restrukturalizaci své společnosti a a tak nějak se stalo, že jejich maskot, videoherní režisér a mediální kurtizána Hideo Kodžima se vytratil z oficiálních firemních pamfletů. Z nejočekávanější hry firmy Konami pro tento rok (Metal Gear Solid V: Phantom Pain) se také vytratilo Kodžimovo jméno a spekulace byly na světě: „Konami vyrazilo Kodžimu! Co teď bude se sérií MGS?! Co teď bude se Silent Hills?!“. Stále nevíme nic oficiálně. Konami ve svém tiskovém prohlášení oznámilo, že výrazně omezuje twitterovou a e-mailovou komunikaci svých zaměstnanců a to se týká i rozhovorů poskytovaných Kodžimou-sanem. Lépe řečeno, Konami potvrdilo, že jich bude významně méně. Víme, že Kodžima je a bude účasten vývoje MGSV.

MISSINGKOJ3-420-90.jpg

Víme, že logo Kojima productions zmizelo také ze stránek Silent Hills. Ale to je z oficiálna asi tak vše. Z neoficiálna víme, že (možná) Hideovi končí smlouva 31.12.2015 a pak bude (možná) ze služeb Konami propuštěn.
Jestli se ptáte, proč se tohle tak moc řeší a proč to řeším já... Hideo totiž svou práci dělá opravdu dobře. A pokud se dostane na volnou nohu, přijde o přístup ke dvěma božským frančízám, na než vlastní práva Konami (Metal Gear Solid a Silent Hill). I po oficiálním vyjádření firmy je velice těžké vyložit karty na stůl a říct „je to takhle a takhle“. Pořád nic nevíme. Ještě jednou: nechci se snižovat k opisování za vlasy přitažených hypotéz. A tak poskytnu svou vlastní: Mám rád Konami. Více než Kodžimu. Ten asi dostal něco málo za uši. V Japonské korporátní společnosti je nemyslitelné, že by jednotlivec přerostl mateřskou firmu takovýmto způsobem. Na druhou stranu bylo by od Konami velice hloupé postupovat takhle, když do vydání MGSV zbývá taková doba. Nic jim nebrání oznámit, že to bude Kodžimův poslední projekt a že např. u Silent Hills bude stále účasten -tržbám by to neublížilo- právě naopak. Nebo ještě jinak: fanoušci by naopak kupovali MGSV jako zjednaní, pokud by věděli, že je to Kodžimova poslední práce na MGS/ pro Konami. Pan režisér je navíc známý svou PR akrobacií a vůbec bych se nedivil, kdyby mu na tenhle PR stunt kývlo i vedení. Ale jak říkám: na oficiální vyjádření a rozmotání tohohle uzlu si budeme muset ještě počkat.

Asi nemusím představovat kapelu System of a Down. A asi není nic neobvyklého, když se jejich basák Shavo Odadjian věnuje režiji. A asi nebude divné, když se věnuje režiji reklam a nebojí se do nich vkládat vlastní hudbu. Je to trošku profesní mastrubace, ale budiž. Nicméně určitě zajímavé je, že oním produktem je Mortal Kombat X. Jo, vím, už je toho Mortalu hodně... ale tady jsem prostě musel, reklama je opravdu povedená a navíc s oním hudebně-kulturním přesahem :)

A aby toho od Shava nebylo málo, tak se nám chlapec pustil i do režije upoutávky určené k vydání hry (které je naplánováno na 14.4). Opravdu mi začíná připadat, že mimo obvyklé jeden-na-jednoho rozbíječky úst, bude kampaň pro jednoho hráče spíše akčním bijákem a to teď opravdu nemyslím pejorativně. 

Plus video „jak jsem to celé udělal“, aneb jak Odadjian režíroval launch trailer.

Vytvoříte hru. Vymyslíte bezvadný multiplayer. Samozřejmě mu dáte jistá omezení oproti hře pro jedno hráče. Ve hře pro jedoho hráče něco máte a ve hře pro více hráču to tam nemá co dělat. Ale jsou lidé, kteří chtějí vaše pravidla mermomocí obcházet. A tak tu věc jednoduše ze hry odstraníte. Jasné, ne? Ne, pokud jste firma Rockstar. Ve superúpěšném titulu Grand Theft Auto 5 je totiž vychytávka v podobě čupr vozítka Duke'O Death, které ale nelze získat jinak, než upgradováním hry z staré konzolové generace na tu nynější. A protože je pohybovadlo opravdu hodně fajn, nebylo by moc fér ho mít ve hře pro více hráčů, kde by přece jen měli všichni mít stejné možnosti. Spousta lidí ale přišla na to, jak auto do multiplayeru dostat. A protože Rockstar jsou opravdu frajeři, tak možnost získat vůz ve hře zůstal. Speciálně pro ony podvodníky. Ale s menší úpravou...

Kdo jste někdy hráli geniální Nintendovské motokárové závody Mario Kart, víte, že je to neskutečná zábava. A taky, že jsou ve hře tři stupně „obtížnosti“, resp. rychlostní třídy. Začínáme na 50cc, kdy si hezky osvojíme ovládání a rozkoukáme se po tratích. Ve třídě 100cc už dráhy začínáme znát nazpaměť a učíme se vychytávky v podobě nějrůznějších zrychlení. V královské třídě 150cc už hru opravdu známe a máme co dělat abychom se vůbec umístili „na bedně“. 150cc je téměř ve všech titulech Mario Kart tak obtížná, že ani pro zkušené matadory není snadné dojet na první příčce. Ale přece jen, po desítkách hodin už to jde. Mario Kart 8 pro Wii U se opravdu povedl, prodeje také nejsou špatné a zástupy fanoušků obrovské. A tak se Nintendo rozhodlo přidat novou třídu a pro všechny chtivé výzvy připravilo třídu 200cc. Při provnání se 150cc je vidět, že to opravdu nebude jen tak. Čili o důvod více hru znovu začít hrát, nebo si ji koupit. Co je ale hlavní: update v podobě nové třídy je zdarma. DLC, které je zdarma? V dnešní době malý zázrak...

Dvacátého prvního dubna se pro PS4, XboxOne a PC chystají hned tři nové tituly série Assassins Creed. Pokud něco o videohrách víte, tušíte, že je to něco hodně zvláštního. 3 hry? V dubnu místo na podzim? Ano, přesně tak, jde o spin-offy, resp. o „2,5D“ skákačky lehce připomínající Prince of Persia s chybějícím chromozomem. Cena je 9,99USD, nebo také zdarma, pokud trpíte závažnou duševní chorobou a vlastníte Season Pass pro titul Assassins Creed: Unity. Dobrá, víme o co jde, ale do které doby jsou hry situovány? První z nich do Číny roku 1526, tedy do období dynastie Ming a na začátek jejího rozpadu. Ok, to nezní špatně. Pak tu máme Indii a rok 1841 a rozpory mezi Sikhskou říší a Východoindickou Společností. Nuda. Bitvy s angličany už tady jednou byly. Jen na místo horka to byl sníh a místo indů indiáni. Třetí titul je nejzajímavější a stále kroutím hlavou, proč si tohle téma Ubisoft nevybral pro další velkou hru. Budeme se totiž pohybovat v Rusku roku 1918 a samozřejmě půjde o Bolševiky a carskou rodinu. Konečně zajímavé téma (i když je jasné, že pár učitelů historii spáchá seppuku) a je zruinováno tím, že je vloženo do připitomnělé skákačky. Věčná škoda...

Mám moc rád Diablo. Třetí díl jsem dohrál několikát a jsem zastánce toho, že „přechod“ na konzole hře jen prospěl. Co si budeme povídat, základem fanouškovské báze Diabla je ale PC. A ano, zase se našel někdo, kdo si blizzardosvký korunní klenot poupravil k obrazu svému. Tentokráte nebohé Diablo dostalo nový pohled na svět. Resp. dostali ho hráči. Klučina s nickem Monstrousd3 si lehce pohrál s úhly kamer vzniklo video, které představuje Diablo hrané stylem World of Warcraft (tedy z pohledu třetí osoby). A... ehhhhhhh... Vypadá to strašně. Vypadá to jako úplně jiná hra. A tahle by většinu z nás asi nebavila. Myslím ale, že můžeme být v klidu. V Blizzardu nepracují blázni a nesázám na to, že by se tohoto abstraktního nápadu chytili.

Před pár lety bylo oznámena služba OnLive. První streamovací herní služba. Nezůstala osamocena, přišly jiné, jako např. GaiKai, kterou posléze koupila firma Sony a i s její pomocí vytvořila svou službu Playstation Now. OnLive ale byla první. V té době to byla revoluce. Něco, co mělo změnit hraní jednou pro vždy. Nezměnilo, ale rozhodně zanechalo stopy. Veškeré zbývající patenty byly prodány americké pobočce Sony, Playstation Now tedy sice vypadá neporazitelně, ale OnLive tím končí. Věnujme tichou vzpomínku této kdysi revoluční věci a mysleme na ni v její cestě na digitálně-nebeský Cloud.

onlive.jpeg

Pokud to náhodou nevíte, tak legendární Pac-Man (co já jsem se ho jako malý nahrál!) doputoval až do Google Maps. Jednoduše si najdete místo (doporučuji samozřejmě okolí domova) v levém dolním rožku kliknete na ikonku a hurá. Můžete Puck-mana prohánět vám známýma ulicema. Bohužel jsou české města poměrně nevhodné pro Pacmanování, velmi geometrický New York je na hraní připraven o poznání lépe. Pořád tvrdím, že v česku ty hry nemají na růžích ustláno a tady se to jen potvrdilo :)

google_maps_pac_man-3.jpg

Díky jinak naprosto otřesným televizním Kmenům, snad už většina republiky ví, co je to cosplay. Americký Sakura-Con je mu zaslíben. (zdroj)

h8f6jtvelvopfsswseeu.jpg

nxbvb73lsf8bvsz5y0lu.jpg

ut2x4po1pltwaaikldog.jpg

xr487s6lb1blmsuq8ivv.jpg

ykd1q4v6myzkh9eu3hmz.jpg

Aby toho cosplaye nebylo málo, tak spojím příjemné s užitečným. Prvního dubna se pár coplay bláznů rozhodlo udělat něco typicky aprílového a vzniklo tak 116 fotografií ve stejném kostýmu a se stejnou pózou. Každé/každá/každý z nich hodil fotku na sociální sítě přesně v 11:11 a přidal text. Nic složitého. Něco ve stylu „Nemohu se dočkat svého debutu v kostýmu Misty Comic-conu“. Přesně tak, šlo o Misty z univerza Pokémon. Takže je jasné, proč to tady dávám, že?

1190448182819262890.jpg

A aby pokémonů nebylo málo tak mám pro vás ještě jednu jednu příjemnou fotečku. Nintendovské figurky Amiibo už jsem představoval. Nejen že je to hezká sběratelská hračka, ale má v sobě zabudovány věcičky pro komunikaci s vaší herní konzolí, postavička ve hře „ožije“ a jiné skopičiny. Ale především jsou to opravdu hezké figurky... Tak proč si je nezkrášlit, co? Tihle pikačuové tak dostali parádní ohozy.

don1bkllm02str6vjn0l.png

Děkuji moc, pokud jste dočetli až sem. Pokud se vám OMG líbí, nenechávejte si to pro sebe a bez skrupulí lajkujte, sdílejte, nebo prostě jen někomu doporučte. U dalšího OMG nashledanou!

O autorovi
Zbyněk
Autor a novinkář

Videoherní znalec a novinkář. Na světě je jen máloco, o čem by alespoň něco málo nevěděl nebo na to neměl názor. Svým neutuchajícím zájmem i o ty nejmenší maličkosti vede nekonečný boj s lidskou omezeností. Ve volném čase se věnuje hudbě a eletronickému pokouřeníčku.