V herním světě jsou autoři, u kterých je jen jejich jméno v titulcích považováno za štempl kvality. Někteří to mají zasloužené, některým to přiřklo marketingové oddělení. Kdyby to náhodu nebylo někomu jasné, tak pan Tim Schafer je bůh. I když jako správný bůh má na kontě i pár průserů a úletů. Začínal v LucasArts, pak si založil své studio Double Fine a na kontě má takové pecky jako Full Throttle, Grim Fandango, Brütal Legend nebo mou naprosto zbožňované Psychonauts. Před nějakými dvěma lety založil na Kickstarteru projekt Double Fine Adventure, na který chtěl 400.000 dolarů. Nakonec vybral necelých tři a půl miliónu a zařadil se mezi nejúspěšnější a mediálně nejpropíranější projekty vůbec. Výsledkem je adventura Broken Age, která se po vydání na PC a Macku dostala také na systémy iOS a chystá se i verze na něco, co se jmenuje Android :)

Stinná stránka kickstarterovského úspěchu je ta, že Timovi s rozrůstajícím se kontem narůstala i chuť na větší a větší hru. Dopadlo to tak, že se nakonec rozhodl rozdělit Broken Age na dvě půlky. Vtipné na tom všem je to, že i ta půlka je vlastně rozdělena na dvě části. Ta první je příběhem slečny Velly. Je to chytrá a sebevědomá mladá žena, která má zrovna tu smůlu, že vyrůstá ve světě, ve kterém je normální obětovat dívky obrovské potvoře. Všichni toto považují za velikou čest, jenže Vella ze sebe nenechá udělat zákusek jen tak…

Druhá část hry tvoří příběh chlapce jménem Shay žijícího na vesmírné lodi, kterou ovládá umělá inteligence s mateřským komplexem bránícím mu zažít něco zajímavého nebo nebezpečného. Shay je nucen si hrát stále dokola ty samé infantilní hry a touží po dobrodružství. To samozřejmě nečeká daleko.

Obě linie stojí vedle sebe zcela nezávisle a můžete mezi nimi libovolně přepínat. To se hodí, když se zrovna někde zaseknete a nevíte, jak dál. Naštěstí těch záseků není tolik. Broken Age je adventura, která neotravuje nějakými hádankami. Celá hratelnost je založena no konverzaci, průzkumu světa a sem tam nějakou tou kombinací předmětů. Někomu to může připadat málo, jenže Broken Age má díky špičkovým produkčním hodnotám (kouzelná malovaná grafika, animace, zvuky, hudba nebo profesionální dabing) takovou sílu vtáhnout do svého světa jako málokterá hra.

Tím, co dělá Broken Age unikátní a katapultuje jej mezi současnou herní špičku, je suchý a skvěle vypointovaný humor, tak typický pro Tima Schafera. Ono vlastně ani nemá smysl se do hry bez slušné znalosti angličtiny vůbec pouštět. Příběh je alfou a omegou celého tohoto pohádkového spektáklu, který vás upoutá u obrazovky na nějaké čtyři hodinky a nepustí, dokud se nedostanete až nakonec. Díky, Time, a jen tak dál.

04.png

O autorovi
Karel
Šéfredaktor

Herní fanda, komiksový milovník, blázen do písmenek, hudební nadšenec nebo samozvaný filmový kritik. Tolik zájmů a tak málo času. I kdyby měl den dvakrát tolik hodin, stejně bych nestihl vše, co bych chtěl. Těžký je to život...