Rok se s rokem sešel a na Comic Conu v New Yorku tvůrci BioWare konečně představili informace k druhé sezóně masivně oblíbené ale i nenáviděné MMORPG Star Wars The Old Republic, nyní s podnázvem Knights of the Eternal Throne (zkráceně KotET). Příběh pokračuje putováním hrdiny zvaného jako Outlander, který je spásou pro galaxii a trnem v oku svým oponentům z planety Zakuul. Upozornění: Článek obsahuje částečné informace z předchozích 16 kapitol první sezóny Knights of the Fallen Empire (KotFE)
To, co se doposud v pozměněné galaxii odehrálo, nemá ve hře obdoby. Od první kapitoly KotFE, kdy naši postavu jako zmateného, zajatého Outlandera vytáhli Lana Beniko a Koth Vortena z bryndy, uběhl už téměř rok. A řekla bych, že nejen opravdový, ale i herní. Malá hrstka osob Aliance proti Eternal Empire planety Zakuul, čítající jen pár vyvolených, se rozrostla do enormních rozměrů a celých 22 společníků se navrátilo zpět ke svým původním přátelům. Někteří byli napjatě očekáváni, a to především ty charaktery, se kterými náš Outlander udržoval romantický poměr. Mluvíme kupříkladu o veselé twi’lce Vette (Sith Warrior), hrdinovi Havoc Squad, catharovi Aric Jorganovi, prostořeké Kaliyo Djannis nebo věrném mandalorianovi Torian Caderovi. Všechna tato shledání byla ve hře svým způsobem kouzelná, osobně se mi ale nejvíce líbila ta, týkající se právě kočičáka Aric Jorgana. Je to pravý Republikový voják a naprosto zelený mozek, a přesto jeho dabér (Timothy Michael Omundson) dokázal vytřískat ze scény takové emoce, že mnoho očí zatlačovalo slzičky dojetí.
Asi nejdiskutabilnější věc na momentálním stylu hry je BioWare oznámení, že „choices matter“ (na rozhodnutí záleží). Při pročítání internetových diskuzí se většina hráčů tomuto prohlášení vysmívá, protože se domnívají, že na rozhodnutí ve skutečnosti vůbec nezáleží. A částečně mají pravdu. Některá temná/světlá rozhodnutí vždy dojdou stejného závěru, ale způsob jejich docílení je jiný. Co je ale opravdová změna a akce na které skutečně záleží, je možnost odmítnout nebo zabít některé své předchozí společníky. Kupříkladu výše zmiňovaný Aric nebo Kaliyo jsou potencionálně na odstřel, a pokud je popravíte, nelze je dále využívat ve hře...takže váš postup ve hře má někdy velice vážné následky.
Ale konečně k nové sezóně Knights of the Eternal Throne. Na konci kapitoly 16 jsme se dozvěděli, že plechová inteligence, též zvaná jako SCORPIO, je docela sebestředná potvora a s pomocí svých vrtošivých obvodů se jí povede ovládnout celý trůn Eternal Empire a s ním i jeho flotilu. Protože by ale Zakuulané nejpíš nepřijali kovovou vládkyni s velkým nadšením, na její místo usedá císařovna Vaylin, extrémně silná, výjimečně nadaná v Síle (naprosto labilní), a dcera Outlanderovy společnice, zběhlého rytíře Zakuulu, Senyi Tirall. I když Senya slibuje věrnost Alianci, nedokáže zapomenout na svou mateřskou lásku k oběma svým potomkům. V konečném střetnutí tedy hlavního záporáka KotFE, Arcanna, zachrání a uteče, aby ho tak říkajíc „postavila do latě“, zatím co její psychopatická, masochistická dceruška usedá na trůn. Slovo o porážce Arcanna se však šíří jako dýmějový mor ve středověku, a tak se všechny Republikové i Imperiální síly stahují na Outlanderovu základnu na planetě Odessen, aby společně znovu nabyli síly a postavili se na odpor Eternal Empire.
Mezi Senyou a její dceruškou Vaylin to pěkně vře, a tvůrci BioWare chtěli tento dojem ještě více podpořit. První video, které vyšlo k 2. sezóně KotET se jmenuje Betrayed, a vypráví příběh, který jsme prozatím ve hře poslouchali jen tak mimochodem. Příběh o neobyčejné zakuulské rodince a matce, která dala život hned třem potomkům, z nichž dva celkem významně přispívají k devastaci galaxie.
Nahlédne-li čtenář na oficiální webové stránky a navštíví jednotlivá diskuzní fóra, nalezne mnoho, přemnoho nadávek, připomínek, pochybností apod. Ono učit se stále nové věci a po čtyřech letech standartního hraní změnit celý herní systém a obtížnosti není úplně populární rozhodnutí. Bohužel (nebo bohudík?) se nám tato změna nevyhne ani v KotET.
Podle dosavadních informací nás čeká 9 kapitol (zda budou jako v případě KotFE za sebou ještě není jisté). Dojde na změnu rotací a vznikne cosi jako možnost volby obtížnosti pro ty, komu momentální společníci přijdou jako příliš silní a mobky příliš slabé. Dojde rovněž ke zvýšení maximalního levelu na 70. Následně se dozvídáme něco, čemu BioWare říkají Galactic Command a Galactic Command System. Zatím je těžké dopídit se, co přesně to znamená, ale zdá se, že v KotET bude zase o něco málo více záležet na tom, zda hráč volí světlou nebo temnou stranu. Také prosakují informace o nových OPS (nepotvrzeno), ale spíše se můžeme těšit na solo nebo group content, jako byly dosavadní Star Fortress, prozatím pojmenované Uprisings.
Aby předplatitelé nepřišli zkrátka, a BioWare nalákal opět i nové do svých sítí, máme tady dva velice milé dárečky. První je nová společnice Shae Vizla. Shae je teď Mandalore, takže pokud ona půjde do bitvy, půjdou všichni mandaloriani s ní (z čehož jsem jako hráč za classu Bounthy Huntera značně nadšená). A pokud náhodou Shae předá titul Mandalora někomu jinému, tak taky dobře. Je to ostatně docela pokrok od doby, kdy se nás v datadisku Shadow of Revan pokoušela zabít. Abyste Shae dostali, musíte být předplatitelem 25. října. Pokud zůstanete předplatitelem i 27. listopadu, BioWare se vám odmění Rapid Reacon Walkerem. Chodítko podopobné AT-ST bude čekat na každého věrného v jeho poště. A nakonec tady máme klasický 3-days early access. Pokud zůstanete předplatiteli v době od 25. října do 27. listopadu, první kapitola KotET se vám odemkne již 29. listopadu, a ne až 2. prosince, kdy je oficiální spuštění.