OMGnew.jpgZačátek prázdnin a ony dva pro děti volné měsíce, jsou obecně považovány za okurkovou sezónu. Na druhou stranu to je konečně čas podívat se i na věci, které v záři blockbusterů trochu zapadají. Ale neznamená to, že se nám nepodařilo vyhrabat několik zajímavých novinek, o které se s vámi v herním OMG podělíme. Kutí Warner Bros. Supermana? PewDiePie je za vodou. Nintendo pořád taky? A copak kutí? Představíme několik “divných her” a samozřejmě nezapomeneme na Pokémony. A Snakea v krabici...

Warner Bros. Games Montreal možná pracují na hře se Supermanem. Teda alespoň podle obrázku, který se objevil na internetu a jehož původ nejde ověřit. Autoři slušného Batman: Arkham Origins však opravdu něco kutí a rozšíření úspěšného batmaního herního konceptu na další populární komiksové postavy by dával smysl. Ale Superman? Chlápek, které může skoro vše, třeba hodit barák z oběžné dráhy a laserovým zrakem vysušit moře? Jak je možné toto dostat do hry, aniž by to nebyla hovadina nebo zmatek? A když už nějakým způsobem tohoto nadčlověka omezíte, bude to ještě Superman?

Navíc je Superman v herním světě pořádný strašák. Jako jedna z nejhorších her historie bývá velice často zmiňován Superman 64, pro (zcela nečekaně) Ninendo 64. Celé to dává smysl, Superman je přece jen druhou nejpopulárnější DC comics postavou (samozřejmě právě hned za Batmanem). Moc bych se nebál toho, že by hra (pokud k ní skutečně dojde), nebyla vybalancovaná. Přece jen, základem snad všech dnešních her, je postupné přidávání herních mechanismů, děj samotný nemusí jít proti, stačí, když bude Superman postižený, co já vím, třeba “kryptonickou rýmou” ze které se bude postupně léčit. Uvidíme, ale za mě těšeníčko.  

Kryptonit samozřejmě dává smysl, osobně bych však ocenil jiné, možná zajímavější hrdiny. Namátkou třeba Daredevil, ten by byl ideální. Ale komerční potenciál má vždy přednost…

wb-superman-game-leaked-screenshot.jpg

Youtuber PewDiePie vydělal v minulém roce 181,7 milionu českých korun… Doba starých médií je zřejmě za námi. Někdy mám pocit, že se naše společnost dělí na ty, co na Youtube sledují všechno a ty, kteří tuto módu pořád nechápou a nerozumí ji. Já patřím k té druhé polovině a taková čísla mě dokáží překvapit. Je tady doba, kdy si nějaký mamlas v trenkách doma před webkamerou vydělá víc, než uznávaný žurnalista s Pulitzerem…

No ono by to s tím mamlasem v trenkách byla i pravda, ale problém je v tom, že PewDiePie (což je mimochodem Švéd, žádný Amík!) je opravdu etalon Youtube úspěchu. Stačí se podívat na počet odběratelů jeho kanálu… 37 miliónů! Průměrně má jeho video sledovanost kolem 2 miliónů a Pew těhle videjí zmákne i 5 za týden.

Netvrdím, že je fajn posun od hraní her k jejich sledování. Ale jsem také zastánce Youtube, jako nástupce televize. Raději než sledovat “Svatby v benátkách” a “Prostřeno” si totiž dám několik dílů “My drunk kitchen” (další vééélice populární kanál), podívám se na herní dokument, nebo si pustím nějakou hudbu.

PewDiePie.png

Co sakra kutí Nintendo? Internety prošuměla zpráva, že s příchodem projektu NX Nintendo neodřízne stávající WiiU nebo DS. Je logické, že případná nová konzole neohrozí postavení handheldu, ale bývá zvykem, že nová generace postupně vytlačí tu starou. Zákon trhu i džungle. Pořád se pohybujeme ve zcela spekulativní rovině, ale dost možná se potvrzují prorocká slova samotného Kywiho: co když NX vůbec nebude herní konzole, jak ji chápeme dnes?

Jj, tohle bude něco takového. Wii U totiž vypadá že je na konci svých sil. Nejsem si jistý, zda se vůbec dočkáme Zeldy, což je pro Nintendo základní kámen úspěchu “stolní konzole”. Připomeňme si, co Nintendo představilo na E3- Starfox, pofiderně vypadající spin-off Metroidu a pár dalších serepetiček, které ale byly známy už nějaký ten pátek předtím. Jsem fanoušek Nintenda, ale tahle E3 se nepovedla. A ne provedením, maňásci byli super, ale “big N”, zkrátka nemá co nabídnout. A ano, NX bude zřejmě propojení těchto dvou světů (handheldy a domácí konzole). Proto taky dává smysl, že vzdor všem očekáváním jsme se nedočkali nového Animal Crossing. Jen mě velice zajímá, kdy přesně v roce 2016 se něco o NX něco dozvíme.

nintendo.jpg

Už jsem toho v herním světě dost zažil. Videohry hraju už skoro 25 let, takže opravdu ano. A vždy mě nepřestává udivovat, jak se změnily herní preference. Takový React Channel je něco jako encyklopedie těchto změn. V posledním “herním” díle se jali týnejdždři zápolit se starým dobrým Alladinem pro MegaDrive (v USA známém jako Genesis). A nedopadlo to dobře. Pro mě osobně je tahle věc zajímavá proto, že Alladina jsem si dohrával několikrát týdně, jen tak, abych nevyšel ze cviku, takže tuhle hru znám skoro nazpaměť. Ale i na první pokus to rozhodně takhle hloupě nedopadlo. Hráči se jednoduše mění. Hry jako Bloodborne nám naštěstí ukazují tu pravou žádanou obtížnost a i když není cesty zpět, je skvělé mít i dnes možnost zahrát si něco, co je opravdová výzva. Pokochejte se tedy prosím hráčskou evolucí.   

E3 2015 je minulostí, mediální prostor se čistí a projasňuje, takže na světlo vyplouvají hry, které by jinak zcela zapadly a byla by to škoda. Podívejme se spolu na některé z nich. Některé jsou nové, o některých už nějakou dobu víme, jedno je ale spojuje. Jsou divné :) Zkrátka nějakým způsobem vybočují z běžné mainstreamové produkce.

Adr1ft je hodně divný název pro hru. Ale o to víc je hra zajímavější. Viděli jste skvělou Gravitaci? Tak máte představu, o co v téhle hře půjde. Dočkáme se v září ve verzích pro PC, PlayStation 4 a Xbox One a odvážnější si ji budou moc užit (možná, někdy) i na Oculus Rift. Za mě velký těšinger. Vesmír i přes jeho děsivost miluji.

Několik věcí: hra se odehrává v roce 2037, ale veškeré osobní deníky jsou na tabletoidních zařízeních s monochromatickým displejem. To opravdu moc smyslu nedává. Další věc: chápu, že jde o přežití, že kyslík je alfou a omegou, ale neustálé těžké dýchání hlavní postavy je neskutečně otravné. Adr1ft je hra z pohledu první osoby, takže před “sebou” a “svým dýcháním” prostě neutečete. Ale přes to, přese všechno… Jo, těším se taky, tohle vypadá moc hezky a konečně se snad dočkáme pořádného “survival hororu”. Tenhle žánr jednoduše na trhu chybí.

Očividně ani za 22 lidstvo nevynalezne baterie schopné dlouhodobě napájet zařízení s náročným barevným displayem :) Dýchání možná otravné je, ale bez něj to nejde. Někdy mi přijde škoda, že některé hry dělají z hlavního hrdiny odlidštěnou kameru. Hekání a dýchání pořád tak nějak beru známku toho správného “next genu”.

Netvrdím, že ne, ale představa, že 8 hodin budu slyšet tohle… No nevím nevím… Stačilo by totiž, aby onen dech nebyl tak hlasitý, počítám ale, že tohle se poupraví během prvních pár testů hry.

Zrušení Silent Hills je pořád citlivé téma, minimálně pro mě. Už jen hraní “dema” PT ve mě zanechalo silný dojem, přestože to byl opravdu zvláštní zážitek. Allison Road právě z takového konceptu vychází a podle videa z rané alfa verze je vidět, že na to jde docela dobře. Ale je brzy cokoliv očekávat. Tento projekt může dopadnout jakkoliv.

Už proto, že “obdobný vizuál” (tedy na chlup stejný) není vše a bez Kodžimy-sana to jednoduše nebude ono. Nerad bych se pletl, ale právě ona úchylnost (v tom nejlepším slova smyslu), je to, co Silent Hill dělá Silent Hillem. Nějak si nemyslím, že to bude fungovat, pokud někdo hru bude dělat sám, bez japonské supervize. Všichni totiž víme, že japonci jsou zkrátka divný národ :)

Everybody's Gone to the Rapture. Když jsem slyšel tento název poprvé, zajásal jsem: “Další Bioshock! Paráda!” Ale nakonec to bude postaopokaliptické něco, od autorů stejně zvláštní hry Dear Esther. Každopádně to “něco” vypadá lákavě, třebaže na první pohled trošku nezajímavě.

Oficiálně je EGTTR “sci-fi mystery”. Co za tím hledat je otázkou. Ne, že by to vypadalo nezajímavě, jen to vypadá nudně. Mimochodem EGTTR je další hrou, která je z pohledu první osoby, ale není střílečkou. FPS adventury už svůj boom prožily na konci devadesátých let, jejich návrat je příjemné překvapení. Tenhle směr, kterým se ubírá herní průmysl, bych totiž před pár lety rozhodně nečekal. I tak je ale EGTTR věc hodná sledování a očekávání. Z ošklivého kačátka se totiž může vyloupnout krásný motýl :)

Těšíte se na nový Metal Gear Solid? Poslední váhavce pravděpodobně přesvědčí následující gifík. Uííííí!

A je to jasné, žádné online deathmatche, budeme závodit na saních, tedy v krabicích!!! :)

snakevkrabici.gif

Pokémoní filmy jsou jasné animované záležitosti. Ale nová upoutávka na novou pokémoní hru ukazuje, že i “live-action” film, by mohl být trefou do černého. Může tohle být vůbec roztomilejší? Onou novou hrou je spin-off a nová hra série “pokémon mystery dungeon”, jestli se jí dočkáme i mimo Japonsko těžko říci, ale o hru tady nejde. Opravdu jde hlavně o onen reklamní spot a ten je úžasný. Prosím, já chci takový film! Nebo aspoň pár krátkých epizod!

Dobrá, nebudu již potlačovat infantila ve mě. Na takový seriál bych se asi (tajně) díval i já :)

A to je pro tento týden konec. 

karel.JPG

zdena.JPG