OMG.jpgNové OMG je zde! Tentokráte o něco delší než minule, zajímavostí totiž nebylo málo a tak jsem měl z čeho vybírat. Hvězdováleční fanoušci a SW gamesa. Mortal Kombat hledá inspiraci ve skutečných lidech a nebojí se vyjít se sexualitou svých postav na povrch. PC hraní se dostává na další úroveň opravdu brutálním rozlišením. Při šachových mistrovstvích byste si měli dávat pozor jak často chodíte na záchod. Pokud vás zavřou, tak dobře vybírejte jako konzoli budete chtít do cely. A k tomu pár dalších novinek. Příjemné čtení a sledování...

Největším trhákem minulého týdne byla bezpochyby druhá video upoutávka na nové Hvězdné Války. Vánoční nadílka v biografu je tedy jasná, ale ani hráči neutřou ústa. 17. listopadu se totiž dočkáme i nové videohry z prostředí Hvězdných Válek a rozhodně to nebude jen takový nejapný mrzáček na podporu filmu. Pokud bude třetí díl Star Wars Battlefront (jak je dnes zvykem pěkně bez číslovky) alespoň z půlky tak dobrý jako minulé díly, máme se opravdu nač těšit. O samotné hře toho zatím není moc známo, s největší pravděpodobností se ukázek ze samotného hraní dočkáme na až E3. Ale víme to, že se nový Battlefront bude odehrávat v časové linii původní trilogie a hráči dostanou možnost ovládat i takové superstars Hvězdnoválečného univerza jako je Darth Vader nebo Boba Fett. Aby ale hráči nebyli ochuzeni o nějaký ten bonus -když se blíží ten nový film- budeme moci si zaválčit i na planetě, na které se bude odehrávat The Force Awakens. Takže necelý měsíc se budeme moci kasat nad SW fanoušky neholdující videohrám!!! Má to vše samozřejmě jeden obrovský háček. Star Wars Battlefront vyvíjí všemi milované studio EA, takže se vůbec nebudu divit, když za hru vyplázneme plnou cenu, zpřístupněný bude Endor, za takový Hoth si budeme muset připlatit a nová ona zmíněná planeta z nového filmu bude jen za předobjednávku. Ale třeba EA dostanou rozum, když jde o Star Wars... Trailer je sice pěkný, ale pokud to srovnám s tím, co se EA povedlo s The Old Republic, tak teda nic moc. A je mi úplně jedno, že je trailer dělán v herním engine, je sice hezké co dokáže, ale upoutávku hrát nebudeme.

Pro srovnání upoutávka ze zmiňované Star Wars: The Old Republic.

Nebylo by to OMG posledních týdnů a měsíců, kdyby se tady neobjevilo něco zajímavého o Mortal Kombat X. Hra je venku, hráči hýkají blahem, ale nejen to, dávají sakra pozor na to, co postavy říkají ve filmových sekvencích... Třeba tato novinka je věc, která by mi osobně asi byla utekla a zůstala ztracena mezi řádky. Mortal Kombat X je hrou nové generace a tak není s podivem, že ani postavy se nebojí bořit bariéry. A tak tady máme první mužskou gay postavu v historii Mortal Kombat. Jde o postavu jménem Kung Jin (ano, znalci série asi vidí jistou podobnost- opravdu jde o příbuzného, v tomto případě bratrance, známého kloboučníka Kung Laa) a víme to díky flashback cut-scéně. V ní bůh hromu Raiden posílá Kung Jina, aby se také stal bojovým mnichem. Ve videu (8:18) Kung Jin říká: „Nemohu... nepříjmou... (někoho kdo...)“. Raiden kontruje slovy „Jde jim pouze o to, co je ve tvém srdci, né o to, po čem tvé srdce touží“. Celé by se to asi dalo vyložit i jinak, nicméně když se tato zpráva objevila na serveru GayStarNews, Netherrealm studios nelenili a domněnku potvrdili. A to prostřednictvím tweetu svého šéfa filmových sekvencí Dominica Cianciola, který končí slovy „jsem rád, že máme tak všímavé fanoušky!“. Palec nahoru do stále Netherrealm. Mimochodem, otázka postav s nemajoritní sexuální orientací není v bojových hrách novinkou. Capcom a série Street Fighter mají něco vzdáleně podobného v postavě Poison, tam se ale jedná o otázku transgenderu.

A Mortal Kombat X podruhé! Jednou z nových postav MK univerza je Cassie Cage. Dcera drtiče koulí a macho-mana Johnnyho Cage a jediné ženské postavy z prvního dílu- Sonyi Blade. Nehledě na vojenský výcvik, páchá Cassie samofotky, je celkem výrazně podholená, zkrátka taková príma holka. Nó, ale podle všeho Netherrealm při jejím vytváření zase tak moc nepopouštěli uzdu fantasie. Vypadá to, jako by si nemálo věcí půjčili od Felice Herrig, ženské bojovnice UFC. Nebudu to natahovat, tenhle FB post s porovnáním póz mluví za vše... 

1209970214428676934.jpg

Jo a už jsem to tady možná psal, ale Cassie a tahle její fatalita je asi tou nejvtipnější z celého MKX. Tedy pokud jste podobní blázni jako já a fatalitami se bavíte, místo toho, abyste u nich zvraceli :)

Od konzolí se na chvíli přesuneme k PC hraní. A ano, mimo strategií, online her a do budoucna asi jediného ruského zdroje peněz (World of Tanks) má PC oproti konzolí jedinou výhodu. Tou je rozlišení. A ne, teď nemluvím o trapném 4K. Mluvím o 12K. Ono rozlišení je, bráno v počtu pixelů, 11520 x 2160, takže už vám asi svítá, že v tom bude malý háček. Pochopitelně. Ne že by na trhu nebyly, ale 4K monitory přece jen ještě nejsou tak běžné a 12K je tak trošku utopie. Ale pokud horizontálně propojíte tři 4K monitory... voilá! 12K! Ani počítadlo, které je obsluhuje, není jen tak ledajaké. Ale tam vás odkážu na video. A co je to vlastně za hru? Automobilové porno jménem Project CARS. Ne, nebudu kecat, tohle ve mně opravdu vzbuzuje trošku závisti. Popojedem..

A od PC k jiným hrám. Tentokráte těm analogovým. Konkrétně ke královské hře – k šachu. Jste šachový velmistr. Máte utkání. Ta dokážou být velice dlouhá (viz Magnus Carlsen a jeho „přemýšlení“ během posledního zápasu o titul mistra světa). A tak si občas odskočíte na onu místnost. Ale pětadvacetiletý gruzínský mistr Gaios Nigalidze to na dubajském Open Chess turnaji přece jen trošku přehnal. Nejen že toho odbíhání bylo trošku moc, velmistr navíc končil vždy ve stejné kabince. Po prohlídce kabinky byl, schován v toaletním papíru, iPod touch připojený na sociální síť Nigalidzeho účtem. Gruzínec byl ihned vyhozen z turnaje, jeho dosavadní tituly jsou v šetření a hrozí mu až patnáctiletý zákaz soutěžního šachu. Doufejme, že Navaru nenapadne něco podobného. Nikoho tak dobrého už totiž nemáme!

vjo7xmmi1xa5dbazhcuy.jpg

A jako bonus onen „přemýšlející“ Magnus Carlsen.
 

Když Anders Breivik naříkal nad zastaralou PS2 ve své cele, bylo to lehce úsměvné. Norská justice je přece jen výrazně benevolentnější než ta naše. A nevím proč, tak nějak jsem si to myslel o té skandinávské jako o celku. A taky že je to docela pravda. Před rokem byl zadržen Fredrik Neij, jeden ze zakladatelů Pirate Bay. Neij chtěl ve své cele NES. Staré a stále boží Nintendo. S tím ale chlapec nepochodil - žádost byla zamítnuta. A to nikoli proto, že by Skandinávští vězni neměli nárok na herní konzole. Naopak, většinou ano. Ale proto, že vzhledem ke konstrukci NES, by tato mohla sloužit jako přepravka kontrabandu. Lépe řečeno, konzole nemůže být zkontrolována bez toho, aby byla zničena, protože drží speciálním typem šroubků. Neij na to dodal, že konzole může být otevřena i zkontrolována bez zničení, protože správný šroubovák stojí pár šupů. Člověku se té drzosti chce až fandit...

ujp1orysrgtwawbw4bv8.jpg

Asi není žádnou novinkou, že v redakci milujeme herní soundtracky a herní hudbu obecně. Samozřejmě, pokud s hrou strávíte mnoho hodin, pak nějakou skladbu uslyšíte „jen tak“ vždy se vám vybaví ty hezké / stresuplné / nervydrásájící / vítězné chvilky hraní. A i když nejsem ultraortodoxní zastánce starých her (nebo jinak: nevadí mi užít si novou hru a rád to taky dělám), hudba v těch, dnes již klasických, má své zvláštní kouzlo. A, světe div se, spousta melodií funguje i v souladu s dalšími hudebními tématy. A tak tady máme už druhý díl videoherního mixu, který je (i když to občas zaskřípe) výborný. Stačí se jen podívat na gamesky a jejich hudbu, která byla použita... Nebo jinak, pokud se někde objeví něco z Castlevania, Silent Hill, Final Fantasy, Chrono Trigger a Doom, musí vám být jasné, že to bude pecka.

Resident Evil : Dead Aim - Intro Music, Super Mario Land 2 - Machine, Silent Hill 2 - Theme of Laura, Doom 2 - Level 1 Entryway, The Adventures of Batman And Robin - Main Title, Donkey Kong Country 2 - Stickerbush Symphony, Castlevania SOTN - Wood Carving Partita, Gran Turismo 2 - Moon Over the Castle, Final Fantasy VI - Decisive Battle, Silkworm - Intro, Ghouls n Ghosts - Intro, Chrono Trigger - Corridors of Time, F-Zero - Big Blue Theme, Ghosts n Goblins - Map , Castlevania - Bloody Tears, Streets of Rage 2 - Going Straight, Shinobi - Round 4, Lemmings 2 - Classic Tribe Theme, Gun Smoke - Hicksville Theme.

O ten první díl vás také neochudím, vyšel nedávno a já pořád čekal, kdy ho budu moci do OMG hodit. 

23. dubna dostane Mario Kart 8 nový DLC balíček. Je to trošku smutné, ale Mario Kart 8 je zřejmě nejlepší, ale hlavně asi jedinou pořádnou závodní hrou dneška. Těžko říct co se stalo s velkými tituly velkých studií a proč na naleštěné Zondy, Huayry a Veyrony padá prach. Zpět k Mario Kart 8. Nové tratě, nové postavičky (tentokráte ze superroztomilé série Animal Crossing), zkrátka typické DLC které vychází pro hru vyšlou před rokem. Nicméně tady to rozhodně nevypadá na mlácení prázdné slámy, ale naopak na něco, co hráči opravdu chtěli a dostali to. Z videjí můžete sami posoudit, že se to (alespoň na pohled) povedlo. Hlavně druhé video (čertužel jen z německé verze), s tratí Animal Crossing v nové třídě 200cc ukazuje, že za tohle Nintendu patří potlesk. Jen je věčná škoda toho, jakou má Nintendo reputaci v krajích českých a slovenských... Ale tenhle boj s větrnými mlýny tu dnes nebudu začínat.

A nakonec... Samozřejmě... Jak jinak. To se takhle vzbudíte a zjistíte že na sobě máte tetování. A ptáte se proč vás sakra nikdo nezastavil. A i když se okolí snažilo, tak zkrátka, bohužel... Aby to bylo ještě pikantnější, jde o tetování pokémona. Na tom není nic moc divného, sám mám v plánu umístit nějakou kapesní příšerku na své tělo. Ale tohle je jiný level. Mělo jít o „Věř si“ Charmandera lehce ovlivněného prací Vaughna Pinpina, který jej ve velice originálním pojetí, nakreslil v roce 2012. Provedení je... strašné. Jestli za tohle klučina zaplatil, tak teda potěš koště. „Umělci“ s tetovací jehlou v ruce musely stoprocetně chybět buď brýle, nebo chromozom- jiná možnost není. Ale co, když už průser, tak se s ním pochlubíme internetu, ne? A jak je zvykem, způsobilo to malou senzaci a internet se do zmrzačeného „kvazi-charmandera“ zamiloval. Málem jsem poprskal monitor, tak bacha!

charmander-wallpaper.png
pok.gif
gwfdmsk3krlvpsnirmin.jpg

To bylo z tohoto OMG vše, těším se na Vás u dalšího dílu!

 

O autorovi
Zbyněk
Autor a novinkář

Videoherní znalec a novinkář. Na světě je jen máloco, o čem by alespoň něco málo nevěděl nebo na to neměl názor. Svým neutuchajícím zájmem i o ty nejmenší maličkosti vede nekonečný boj s lidskou omezeností. Ve volném čase se věnuje hudbě a eletronickému pokouřeníčku.