OMG.jpgNové úterý a nové OMG! Zastavíme se v Gothamu, proplaveme se inkoustem, otrháme něco končetin, podíváme se na globální geopolitickou situaci tahovým pohledem, budeme velice dlouho táhnout virtálníma kartičkama... a pak zkusíme chytit nějaké ty kapesní příšerky. Takže nic nového pod sluncem. Vzhůru do nového OMG!

Temný rytíř a jeho nové videoherní zpracování se blíží! Není neznámou, že na něm opět dělá studio Rocksteady (které bylo za „prvního“ Batmana na Spike Video Game Awards 2009 oceněno titulem „videoherní studio roku). Nová generace slibuje... to ještě moc nevíme. Vlastně toho zase tak moc známo není, jen, že budeme moci prohánět Batmobil! Ano, to je ten vůz, který se v našem žebříčku nejlepších kolových pohybovadel umístil na úžasném druhém místě! Ale zpět k novému Batmanovi. Netopýří vozítko bude přivolatelné kdykoli, bude s ním nemálo srandy a jak to tak vypadá, tak i nemálo misí. Gotham a jeho ulice si totiž samozřejmě přímo říkají o honičky s automoto střelbou. Každopádně: Arkham Knight zase není holka do větru a tak je věren své tradici überkombovaných soubojů, netopýřího poletování a (snad) i trošku té špionážní práce. A samozřejmě je to také bez nadsázky vlhký sen všech komiksových fanoušků (nejen) Batmana. Už v prvním díle mě zarazilo, že hra je vlastně jakási encyklopedie Batmanovského světa. Z toho co víme (a co jde vidět) z této cesty Arkham Knight rozhodně neuhýbá. Dost keců, zbrusu nová herně-filmečková upoutávka je zde. A musím uznat, že tohle bude instabuy titul. Tedy pro všechny, kteří do té doby (23.6.) budou vlastnit novogenerační konzoli. 

Minule jsem se opět rozplýval nad novou značkou z dílen Nintenda. To bylo tak hodné, že pozvalo vybrané novináře (hádejte proč nás ne?) a tam je nechalo si Splatoon řádně osahat. Vzniklo pár preview, nemálo článků, hlavně ale i první opravdové (tedy ne prohnané PR oddělením) herní videozáběry. Ááááááá? Je to boží. Dokonce je to tak dobré, že někteří z novinářů přirovnávají hru pro jednoho hráče jako hybrid střílečky a Super Mario Galaxy (tedy asi nejlepší 3D skákačky všech dob)! Proč to? No oni totiž paňďuláčci jsou napůl chobotničky a napůl chlapečci a holčičky. A jako chlapeček nebo holčička mohou střílet a vůbec být ofenzivní a jako chobotnička mohou plavat po rozstřílené barvě- to dokonce i vertikálně, skákat, prchat a vůbec být zase více defenzivní. He? Jo, vím, zní to šíleně, ale pokud jste nějaké zábery viděli, asi víte jak to myslím. A jestli ne, tak ještě chvíli počkejte. Mimo to jsou ve hře pro jednoho hráče samozřejmě geniální plošinkoidní nintendovské nápady a musíte tak například nastřílet barvu do houby, tím ji zvětšit a použít jí jako novou plošinu. A pak je tady samozřejmě multiplayer, kterému (i když se opakuju) prorokuju úspěch i na esport scéně. Jen se na to podívejte. Přímo si to říká a důkladné strategie, mnoho desítek hodin tréninku... Jen tohle celé zabilo Nintendo hned ze startu tím, že ve hře nebude podporován voice-chat. Ale i tak. Obávám se, že nemálo hráčů bude letos v obchodech žongolvat mezi PS4 a WiiU, protože Nintendo letos fakt není otloukánek (čeká nás Xenoblade Chronicles, Star Fox a hlavně nová Zelda, aby toho nebylo málo, tak dva nové tituly ještě nemají oficiální názvy). Připraveni? Chobotnico-četa nastupuje! A stejně jako minule: Ta hudba! Ta hudba!!!

Pokud ještě stále nemáte dost novinek a videjí z chystného a mílovými kroky se blížícího Mortal Kombat X... stačí říct! Nevím jestli psát něco sáhodlouhého. Zkrátka tu pro vás mám hodinové video. Tři nové postavy a jejich alternace. X-rays. Fatality. Tuna krve. Teda vlastně hektolitry krve. Tuna té zaschlé. A přiznám se, že některé Fatality si skoro říkají o pytlík. Kdyby něco, varoval jsem vás.

Ještě jednou Mortal Kombat X. Nemám rád, když nemám pravdu. Ale i to se občas vyjímečně stane. Většinou tak jednou za deset let. Věštil jsem, že se zástupce Yautja rasy v novém Mortalu nedočkáme. Takže jo, bude tam. A protože jsme v roce 2015, tak samozřejmě ve formě DLC balíčku. Boží. Cena samozřejmě není známa. Ať je jakákoli, opravdu bychom si nechali ujít mašinu na vraždění v něčem takovém jako je Mortal Kombat?

Teď tu mám opravdovou chuťovku. Civilizaci znáte všichni, ne? Taková ta tahová záležitost s vývojem (nečekaně) civilizací. Furt nic? To je jedno. Každopádně, človíček s nickem TPangolin a jeho parta se rozhodli udělat opravdu zajímavý pokus. Rozjeli poslední díl Civilizace nastavili počet hráčů na 42 (o národech se hlasovalo na redditu), všechny nechal ovládat počítačem. Berte to jako lepší variantu koukání na videohry, berte to jako historicko-technicko-sociologický projekt. Berte to jak chcete, ale nápad je to úžasný. Osobně tuhle akci už nějaký ten pátek (resp. dva) sleduju a čekal jsem na příležitost, kdy vás s ní seznámit. Čertužel se stalo to, co se stát muselo. Během 239. tahu, kdy byl na řadě „japonský hráč“, hra spadla. Zkrátka bylo postaveno více lodí v jednom tahu, než Civilization V zvládla. Pilně se pracuje na znovuspuštění projektu. Nezbývá než držet palce.

Mimochodem, pozorně sledujte GIF. Je až s podivem, jak moc se situace v Evropě podobá té reálně historické. A co je opravdu hodně zajímavé, že Korea byla eliminována poměrně brzy. Jen proto, aby vznikl Mongoly ovládaný sever a Japonci ovládaný jih, takže „korea“ je opět rozdělěna na sever a jih. Šílené. (zdroj)

civilizaceanim.gif

-update-

Hra je znovu spuštěna. Problém s japonským loďstvem byl vyřešen... A jak je z odkazu patrno, tak formou tsunami... O dalším vývoji budu informovat v některém z příštích OMG. (zdroj)

A když jsem nakousl zajímavosti a dlouhé hraní... HearthStone. Virtuálně karetní hra z dílen Blizzardu, lehce pochopitelná, velice zábavná, progaming friendly. A oblíbená i pro to, že jedna hra zpravidla netrvá déle než 10 minut. Na tah máte 90 sekund, samotné „táhnutí“ také není nic dlouhého, takže to pěkně odsýpá. Ale co když se někdo zblázní a udělá tah, který trvá 40 hodin? Huh? Jo. Přesně tak. A dokonce to můžete sledovat live (v době vydání OMG by měl být stream stále ještě online). Jak je to možné? No ve zkratce řekněme, že jsou karty, jejichž efekt násobí jiné karty a ty násobí jiné a tak dále. Chápeme se, ne? Nebudu to rozvádět, nejsem zase takový HearthStone expert a nechci se dopustit nepřesnosti. Na video pokračujte po kliknutí na obrázek.

hearthstone1.jpg 

Ne že by Battlefield: Hardline bylo něco, co změní herní svět. Ani omylem. Naprosto zbytečná hra, která ale určitě pár dolárku do kapes nenažranců z EA přinese. Dokonce i na českém youtube se můžete setkat s reklamní kampaní. Tak co s tím tady ptáte se? Snad jen to, že Hardline drží čestný titul Vlčíboudy za „Nejlepší videoherní hamburger“. Jen se na to podívejte! A jdeme dál...

GO17DGW.jpg

A co nakonec? Psal jsem před nějakou dobou o tom, jak Twitch hraje pokémon, ale tentokráte s cílem chytit všech 151 pokémonů v původní hře (resp. hrách, ale o to teď nejde). On je to dost hardcore úkol i pro jednoho hráče. A zabere to opravdu moře času. A když hru ovládá nevímkolik bláznů z nevímkolika zemí? Nemožné. A stalo se, léta páně tohoto. A trvalo to jen 38 dní a 17 hodin a nějaké ty drobné! Takže pohoda. Opravdu se bojím, co blázni na Twitchi vymyslí příště. A hlavně jak to pak dlouho bude trvat...

Toliko 21. OMG! Vlastně mi došlo, že OMG už vlastně může legálně pít i za oceánem... Takže pokud se nudíte a jste poblíž alkoholu, neváhejte si na OMG připít (tedy pokud se nechystáte řídit, to je moc fuj a dělají to jen hloupí lidé!). Příští týden opět nashledanou!

O autorovi
Zbyněk
Autor a novinkář

Videoherní znalec a novinkář. Na světě je jen máloco, o čem by alespoň něco málo nevěděl nebo na to neměl názor. Svým neutuchajícím zájmem i o ty nejmenší maličkosti vede nekonečný boj s lidskou omezeností. Ve volném čase se věnuje hudbě a eletronickému pokouřeníčku.