OMG.jpgVítejte u dvacátého OMG! Skoro se mi ani nechce věřit, že jsem to vydržel a stále mám chuť vás otravovat s dalšími a dalšími herními novinkami a zajímavostmi. Držte palce ať se podaří minimálně ještě další desítka! Dneska nás čekají kostičky, pak hry ve kterých děláme z lidí kostičky, pak kostičky které nás budou strašit, pak lov drogových zločinců, špetka nové technologické vlny, očekávané chobotničky a nakonec... no nechte se překvapit.

Letošní Superbowl byl nečekaně plný reklam a trailerů a jedním z nich byl i ten na Jurrasic World. Někteří jsou nadšeni, já skepticky dávám palec dolů, protože čuju neplechu, nastavovanou kaši a tak dále. Ale o to teď nejde. Přichází totiž nová Lego hra a díky zmínce o Jurských věcech asi tušíte o čem bude. Jo, plastoví raptoři a t-rexové (počkejte si na konec traileru- dlouho mi nebylo dinosaura tak líto) se budou prohánět po všech myslitelných monitorech a obrazovkách, tohle Lego totiž vyjde skoro na vše (snad mimo PS2 a Gameboye a Atari 2600). A propos, není to jen tak ledajaké Jurské Lego, tohle shrnuje všechny filmy do jedné „kolosální“ hry (pokud můžeme upoutávce věřit).

Ale. Ano, je tu ALE. Humor Lego her je báječný, i u traileru se budete usmívat- to mi věřte. Ale celý humor byl vždy postaven na němém humoru, právě proto jsou Lego hry tak nádherně přístupné všem bez rozdílu pohlaví, věku a rodného jazyka. Tak dop***e proč se teď Traveller's Tales rozhodli postavy rozmluvit? Nevěřím, že by to bez „němých“ postviček nešlo. Jasně, legáčci se rozkecali už v Lord of The Rings, ale tam jsem to chápal jako nutné zlo. Naprosto geniální Lego Harry Potter dokázal, že to krásně jde i bez artikulované řeči. Prosím! Jen roztomilé žvatlání stačí!

Mortal Kombat se stále blíží! Víc a víc! Čekal jsem nějaké další upoutávky na nové/staré známé, ale ono ne (teda jo, ale o tom později). NetherRealm Studios pořádně přitopili pod kotlem a rovnou nám nabídli část „první mise“. Ono to může v herním světě znít divně. Mise. V Mortal Kombat. Ale kupodivu to tak je a sakra dobře to funguje. Je krásně vidět, že si kluci a holky vše pořádně vyzkoušeli v Injustice a teď nám své odzkoušené výsledky prezentují na stříbrném podnose u své vlajkové hry. Minule jsem si postesknul nad příběhovou linkou, zmiňoval jsem její zbytečnost. Beru zpět. Funguje to dokonale. A nebýt debilních quick-time eventů (Proč? Proč?! Próóóč?!?) tak mám pocit, že se opravdu koukám na docela obstojné akční béčko. Když jsem u toho děje a postav a tak... Ač nechci moc spoilerovat, a chci ať si video pořádně vychutnáte, musím říct, že jak jsem neměl Johnnyho Cagea rád, tak tady je to celkem sympaťák. V ukázce se objeví i jeho ex- (Sonya) a ve hře budeme mít možnost hrát i za jejich dceru (Cassie Cage). Trošku telenovela, ale tomuhle mortalkombatovskému univerzu to takhle moc sluší. Rozhodně si počkejte i na konec videa, tam se totiž nachází ta samá scéna, ale v záběrech motion capturingu. A to je vždy zajímavé vidět. Je třeba vůbec zdůrazňovat, že tohle bude pecka? A že se na MKX opravdu moc teším?

A protože Mortal Kombatu není dost a od posledního OMG uplynul týden během kterého byl jak pátek 13., tak Pi-day... Tak teda ještě jedna upoutávka. Četl jsem ukrutně nesmyslné hypotézy o tom, která známá popkulturní postava se v Mortal Kombat X objeví. Několikrát byl zmíněn Predátor. Tušil jsem, že jich je mnoho lichých. Predátor by byl sice fajn, nicméně... Ona hostující postava je... Všichni ho máme rádi (svým způsobem), do univerza pasuje a nemůžu se dočkat fatalit. Ani nepřemýšlím co a jak by to mohlo být... ale krve tam asi bude dost.

V herních záběrech nevydaných her pokračujeme. Těší se někdo vůbec na BattleField: Hardline? Už v době oznámení projektu jsem si klepal na hlavu. Policajti proti Lupičům. Ok, ale není mi 8 aby mě tohle bavilo více než dvacet minut. A z toho opravdu chcete dělat AAA gamesu? EA nemá peníze, zavírá studia a pustí se do tohohle?

Na druhou stranu, EA jsou známí pletači bičů z h***n a i tenhle (na první pohled) blbý nápad se dá proměnit ve zlato (kočičí). A tak nám z Hardline v kampani pro jednoho hráče vznikla jakási videoherní verze CSI kriminálek. Jasně, nebudete vyšetřovat. Dojedete na místo a všechny vystřílíte. Ale jinak je to jako v televizi. Titulky, „v předchozích dílech“, osoby a obsazení... Takže seriál. CSI. V tomto případě Miami. Jen Horatio Caine a jeho parta absentuje. Což je obrovská škoda, takhle se nám totiž pod ovladač/myš dotane generická a nudná postava poldy s kubánskými kořeny jménem Nick Mendoza (facepalm) a asistovat mu bude kolegyně Khai Minh Dao (double facepalm), která umí Krav Maga (faceslap). No a když máme politicky korektně pokryty postavy a skoro celý svět (arabové utřou hubu), tak můžeme stejně hloupě pokračovat.

Asi je blbost myslet si, že by EA v roce 2015 vypustili do světa hru která bude mít pouze multiplayer. Ale také je hloupost myslet si, že singleplayer bude to nejlepší co jsme hráli za posledních pár let a bude plný nových a inovativních postupů. Jedno nemohu Hardline upřít. Postavy vypadají krásně. O to víc jsou ale do očí bijící občasné strnulé animace postav (jde o video novinářské verze, je zde tak šance 1:1 000 000 že se to ve finální verzi nestane). Posuďte sami...

Dobrá, dobrá. Já vím. Už jsem tady launch trailer na BloodBorne měl. A mám tady další! 24.3. je opravdu za rohem a tohle bude tedy možná (možná!) asi opravdu poslední upoutávka. Opět nám krásně navodí atmosféru děsivého města (já z toho fakt cítím stínadla a ježka v kleci, přísámbohu). Tam kde Demon Souls a Dark Souls byly temně gotické, tady jsme u temné renesance. Vlastně spíše temného baroka. Ne, určitě v temné viktoriánské novogotice. Architektura tady moc jasně definovatelná není, ale jedno vím určitě: tady se bude krásně umírat! Bez jakéhokoli nadržování; BloodBorne je pouze pro PS4, další sakra pádný argument, proč se obrátit k zelenému One zády. 

Počátkem minulé konzolové generace se rozhořel boj o zákazníka na poli pohybového ovládání. Když Sony a Microsoft viděli, jak velký kus koláče jim ujídá Wii, rozhodli se jednat a vznikl tak Move a Kinect. Netřeba říkat, že ani jedna z periferií nedopadla slavně. Kinect na tom byl o poznání lépe, ale pokud si vzpomeneme na očekávání a technologická videa... nic moc. Pak se rozjela celosvětová 3D mánie. Zčistajasna bylo všechno ve tři dé. Naštěstí i tahle vlna přechází (dokonce si už pár měsíců můžete koupit značkovou velkoplošnou televizi, která 3D není). Nový boj o zákazníka je ale na obzoru.

Oculus Rift byl první vlaštovnou znovuvkříšené virtuální reality. Valve se spojilo s gignatem HTC a tvoří Vive VR. Dle informací z PAX East by mělo být dostupné letos. Sony reaguje a jejich Project Morpheus je také na cestě. Ale ne bez problémů, něco se nedaří a tak je datum vydání Morphea posunuto na počátek („early“) 2016. Ano a je nutné zmínit, že Morpheus je PS4 only. Tohle to uspěchání (na kterékoli frontě) ve mně budí vážné pochyby. Jasně, téměř každý novinář zakusivší jedné z věcí píše, jak je to úžasné, dokonalé, hurá, ale já jsem opět sketický. Už jsem bohužel herní pamětník, zažil jsem tak první vlnu VR (polovina 90. let) a tehdy se také psalo o tom, jak to vše bude super, že s televizí a monitorama je amen a všichni budeme doma nosit VR brýle/přilby. A pak mi stačilo 10 minut s VFX1 a obsah žaludku šel ven. Doslova. Nedalo se to snést, migréna a následné zvracení se netýkal jen mě, tyto problémy mělo vícero lidí. Takže ano. Možná nás koncem a začátkem tohoto roku čeká revoluce. Možná je čas, přikrmit prasátka. A možná je lepší se na to celé vykašlat...

maxresdefault.jpgSony-Project-Morpheus-image-0011.jpg

Minule jsem si posteskl, že mimo inventárního Call of Duty a každoroční Fify konzole nemají „svou“ esport hru (samozřejmě když pomineme bojovky). Vypadá to, že se blýská na časy. A to dokonce u hry, která je mým černým koněm pro letošní rok. Ano, nemá ultra-high-res 4K grafiku, čtyřicetiosmikanálový zvuk a ani na splnění vedlejšího úkolu nepotřebujete doktorát z psychlogie a Bludný balvan za alchymii. Ne. Roztomilá, infantilně-žoviální über barevná věc od Nintenda. Samozřejmě, zmínil jsem ji v OMG několikrát. Splatoon prostě vypadá čím dál tím lépe. Věřit PR videjím můžeme a (což doporučuji) nemusíme, ale už z dřívějších informací víme, že možností bude spousta a tím pádem strategií ještě více. Wii U bude mít letos velice silný rok a tak nepochybuji, že se ze Splatoon stane řádně oblíbená hra. Jako obvykle se nezbývá než modlit k jednomu z 3000 známých bohů, ať to Nintendo nepodělá.

Nintendo PR video- záběry a reakce z PAX. Jo a zmínil jsem se, jak bezvadná je ve Splatoon hudba?! Pracuje na ní totiž Toru Minegiši, což je človíček, který pravidelně spolupracovává na soundtracích k Zelda, Animal Crossing a jiných význačných titulech. Toto je jeho první soundtrack pro hru, která bude vydána celosvětově.

7. dubna se v japonsku (resp. v Tokyo Dome City) uskuteční expo studia Level-5. A už teď víme, že na něm bude ohlášen nový díl série Professor Layton. „Laytonovky“ jsou docela težko posatelné hry. Ve zkratce se dá říct, že je to shluk logických hádanek a puzzlů, poskládáných a propojených příběhovou linkou, nádhernou kresbou a vynikající atmosférou. Hrál jsem skoro všechny díly a stále nemám dost.

Další a pro tuto novinku hlavní hrou jsou Yokai Watch. Dokonce bude představen už třetí díl. Chápu: klepání na čelo, nechápavé pohledy. Vězte tedy, že Yokai Watch jsou za dlouhou dobu prvním vážným konkurentem sérii Pokémon. Druhý díl v prosinci pokořil hranci 5 miliónu prodaných kusů! Co za tím je? Yokai Watch Vychází totiž z celkem podobného principu. Velice zjednodušeně: hlavní hrdina díky svým speciálním hodinkám (odtud „watch“ v názvu) vidí v našem světe jinak neviditelné postavičky se zvláštními schopnostmi – yokai (odtud „yokai“ v názvu :)). Samozřejmě jsou hodní yokai, se kterýma se lze kamarádit. Jsou zlí kteří škodí lidem, vyvádějí jim zlé věci a kterým je třeba nakopat zadnici (pokud ji mají). Klasika, která ale výborně funguje. V japonsku mimo videoher běží anime, pár sérií mangy, sběratelské kartičky, tuny přívěsků na klíče a dalšího harampádí. A i když Yokai Watch není věc minulého měsíce či dvou, zájem je stále obrovský a tak jen čekám, kdy tahle mánie dostane i mimo japonsko. Pokud vůbec. Z Yokai Watch 3 pochopitelně nemám ani obrázky, natož video, odškodním vás tak videoupoutávkou na první díl.

large.jpg

Pokémoni na konci sice nebyli, ale snad vám Yokai Watch zpříjemnili den. Díky moc za pozornost! Příští týden na shledanou!   

O autorovi
Zbyněk
Autor a novinkář

Videoherní znalec a novinkář. Na světě je jen máloco, o čem by alespoň něco málo nevěděl nebo na to neměl názor. Svým neutuchajícím zájmem i o ty nejmenší maličkosti vede nekonečný boj s lidskou omezeností. Ve volném čase se věnuje hudbě a eletronickému pokouřeníčku.