OMG.jpgNějaký ten cosplay. Nějaký ten datadisk. Nějaké to maso v burgeru a v mortalu. Nějaké ty nové průměrné hry. Nějaké ty čtyři káčka. Nějaký ten nízkoúrovňový progaming. Nějaké to hlídání ohnů. Nějaké ty tanky na atárku. Nějaké ty reálně virtuální kytary. A nějaká ta GlaDOS. Prostě úterní OMG je tu!
 
Na rozjezd něco lehčího. Nechtěl jsem se vracet k Order 1886, ale... Nebyl jsem totiž sám, komu se to nevracení se nepovedlo. Kyle Bosman je herním komentátorem GameTrailers. Pojmem herní komentátor nemyslím šašky typu PewDiePie, myslím tím něco jako politický komentátor v novinách. Jenže s videohrama. Na webu. Zkrátka něco jako já, jenže asi o milion procent lépe. Zkrátka tenhle Kyle je roztržitý, sympatický a velice citlivý klučina a jeho názory mám hodně rád. A rozhodl se mluvit o Spidermanovi pro Playstation 1. A ano, Kyle má ke Spidermanovi opravdu co řici. Ale nějak se mu tam ten Order 1886 vždycky dostane. Výborný herní komentář a výborné video. 
 

Minule jsem slíbil, že rozeberu Evolve. Metacritic: XboxOne 76, PS4 77, PC 78. Po vydání nespadly žádné servery, progamingová scéna tenhle titul mine a to je asi tak vše. Evolve je minulostí. Další!

Když jsem zmínil progaming, tak mám pro vás velice zajímavé pokoukání. Belgie rozhodně není přední esport země. Ale turnaje se tam pochopitelně pořádají. A stalo se, že se na jednom takovém dostal do rotace legendární Quake 3 Arena (resp. jeho free-to-play verze Quake Live). Což o to, Quake se hraje stále. Stejně jako Doom. Ale že by se jednalo o mainstreamovou záležitost… to se opravdu říci nedá. Zařazení do rotace herních turnajů je tak zajímavý počin- na Quaka se totiž vrhli progameři hrající zcela jiné tituly (Call Of Duty, Counter Strike). A bylo veselo. Quake se totiž hraje zcela jinak než ostatní tituly. Kdo jste někdy hrál Dooma, nebo právě Quake, tak to dobře víte. Ale kountrstrajkisti a kólofďjůtaři to asi (určitě) neví. A když pak dostane do ruky (teda spíš do úst) zápas takových Quake nováčku zkušený Quake komenátor... Vznikají pak přenosy, které vás budou bavit, i když toho o profi hraní Quake moc nevíte.

A když střílení z pohledu první osoby, tak nový datadisk (DLC) pro Far Cry 4. Celým názvem Far Cry 4: Valey of Yettis a ano,  budeme střílet Yetiho (a určitě ne jednoho). Do toho se nám pod zaměřovač budou plést okultní kmenoví pošahanci, himálajská zvířena a tak. Normálka. Vlastně to vypadá docela dobře. Dokonce mi přijde, že tohle lehké fantasmagorično sedí nepálskému Far Cry daleko více než kvazi-realistický boj místní guerilly a hledání vlastního bůhvíčeho.

Písíčkářská nadrasa (PC masterrace) je navzdory své aroganci stále tak trochu otloukánkem co se týká titulů firmy RockStar. Grand Theft Auta vycházejí se zpožděním, jedna z nejlepších her minulé generace Red Dead Redemption na PC nevyšla vůbec. Ale 24. března můžou hráči počítačových her zamáčknout slzu a zase se kasat nad zbytkem herního světa. Dostanou totiž GTA V a to hned ve verzi s podporou 4K rozlišení. PS4 a XboxOne dokážou 4K jen jako video a silně pochybuju, že by se někdy objevila hra, která by to nabídla (tedy např. po revizi konzolí). 4K obrázky Grand Theft Auto V vypadají opravdu impozantně. Pokochejte se sami na Rockstáří stránce… Na 4K je holt Bouda malá. (zdroj a obrázky v plném rozlišení)

gta_01.jpg

Poměrně bez velkých pomp vyšla 27.2 hra Pneuma: Breath of life. Recenze se shodují na 3/5, kumulované skóre Metacritic 60. Tak proč o tom píšu? Pneuma běhá na Unreal 4 Engine (překlad pro neznalé - vypadá to krásně) a je to logicko-adventurní něco z pohledu první osoby (pro pamětníky - něco jako Myst). Je to všechno jedno, prostě to vypadá úžasně a basta!

A adventury viděné očima hlavního hrdiny podruhé. Firewatch. Den před vydáním tohohle dílu mě na ni odkázal Kirby (ď pane šéfredaktore) a... Wow. Mám chuť si k tomuhle hned teď sednout a začít to hrát. A to se mi nestává moc často. Jo, je vidět, že se bude ještě hodně upravovat a dodělávat (kostičkované stíny v roce 2015 jsou opravdu e-e), ale styl vyprávění se mi moc líbí. Žádné bezduché popisky, vše vám rádiem sděluje vaše nadřízená. Stejně tak vizuální styl. Cell-shading grafika, která ale nesklouzává k animákovitosti, ale spíše celku dodává originální simplicistní styl. Firewatch nemá datum vydání, ale vývojáři z Campo Santo by rádi tenhle rok. Platformy jsou zatím jen Wokna, Mac a Linux, jedná se o konzolích. Po tomhle videu si ale myslím, že to vyjednávání nebude trvat moc dlouho. Pohodlně se usaďte, tohle je vážně paráda.

Mortal Kombat X se blíží a -světe div se- ono to bude mít i příběh! Jsem sice zastánce názoru, že příběh v bojovce má asi takový smysl jako příběh v hardcore pornu, ale tady je to trošku jinak. Mortal Kombat X Story Trailer mě trošku vykolejil tím, že vypadá spíše jako upoutávka na letní akční kinohit. Jasně, ve výsledku to stejně bude jeden-na-jednoho (stejně jako v pornu… i když tam je to často přesilovka), ale i tak. Pozornému diváku navíc neujde ani pár zatím neoznámených postav, které si jistě odbydou své řádné debuty ve vlastních upoutávkách (třeba na vlasočarodějnici Sindel se opravdu těším).

Ještě před vydáním nové verze pro next gen konzole byla oznámena také mobilní verze Mortal Kombat X s přídavkem Mobile. Bude to free-to-play titul mixnutý s kartičkami. Kdo hrál na tabletu nebo mobilu Injustice: Gods Among Us, určitě bude vědět. 

Pokud byste ze vší té krve, vraždění a tak, dostali hlad a měli chuť na něco herně tématického, hurá do Hong Kongu! Tamní řetězec Triple-O se spřáhl s Microsoftem a nabízí tématicky laděná burger menu. Dle všeho se jedná o standardní nabídku Triple-O, jen je to holt celé v zeleném papíře, provozovny také dostaly Xbox polepy. Ale proč ne… (zdroj)

ld3vco9nhch3mvyca910.jpg

Po přestávce na jídlo znovu Mortal Kombat X. Nedávno jsme na redakční poradě řešili klesající obtížnost fatalit. Jako bojovkoví veteráni pamatujeme, co to bylo za peklo provést fatalitu v Mortal Kombat 2 nebo 3. Skoro nemožné. Sekvence 125 tlačítek během 2 sekund v přesné vzdálenosti od soupeře. Nebo tak nějak. Nakonec jsme vždy byli rádi, když jsme protivníka vyhodili z arény na něco ostrého. Většinou to ale končilo prachbídným upper-cutem. Dneska je to docela pohoda. Šup a protivník je na kusy.

Ale NetherRealm šli ještě dál. V MKX budou přítomny "brutality". To je vlastně kombo, které provedete ještě během zápasu a protivník je hned po ubrání poslední částečky energie zmasakrován obzvláště brutálním způsobem (k pověstnému FINISH HIM! tedy nedojde). Ony ty komba sice nejsou úplně primitivní, ale i tak. Ale vypadají setsakra dobře. To zase jo. A navíc: každá z postav má tři!

A máme tady nové krásné video  z chystané hry Batman: Arkham Knight. Trailer s podtitulem Gotham is Mine ukazuje, co všechno se dá ještě vymáčknout ze „starého“ Unreal Engine 3. Ale hlavně uvidíme paletu všech možných záporáků, kterou tentokrát povede Scarecrow. Už v prvním díle byly chvíle s ním tím nejlepším, co dokázala hra nabídnout. A protože na novém kousku opět pracuje ostřílený tým Rocksteady, je docela možné, že se máme na co těšit. Třebaže to vypadá, že Arkham Knight se bude opět hrát stejně, jako díly předchozí. Ale komu by to taky vadilo, že?

Ani se mi to nechce věřit, ale BloodBorne už vykukuje z poza rohu, už už vyrazit na pulty obchodů. 24. 3. se tak opravdu stane a launch trailer tak dorazil i na naše zobrazovadla. Upoutávka je nuda. Ale je to upoutávka na BloodBorne!

Harmonix stojící za sérií Rock Band pilně dotazují hráče. Dotazníky se zaměřují na to, zda-li by chtěli nový Rock Band pro 8. generaci konzolí (=PS4 a Xbox One). Jiné zdroje ukazují na to, že Harmonix na hře skutečně pracuje. Takže oficiálně nevíme nic. Můj osobní tip je, že Rock Band next gen bude s velkou slávou představen na E3 a do vánoc bude na pultech. Čekat celý další rok nemá valnou cenu a vydávat tento typ hry na jaře je finanční sebevražda. Osobně mám Guitar Hera a Rock Bandy moc rád, otázka ale je, jestli tenhle motiv už není trošku vyčpělý. (zdroj)

rockband.jpg

22. února zemřel jeden z velkých videoherních průkopníků Steve Bristow (*1946). Podílel se na architektuře Atari 2600, které -jak dobře víme- je základním kamenem videoherního průmyslu v dnešním slova smyslu. Steve se mimo jiné podílel i na vývoji videoher samotných. S Lylem Rainsem vytvořil ultimátní deathmatch gamesu pro automaty a právě Atari 2600: Tank. Kdo jste někdy měli doma vietnamské kopie Atárka ("Rambo TV games") asi si na tuhle hru dobře vzpomenete. Automatová verze vyšla v roce 1974, silně ale pochybuju, že by se byť jen jeden kabinet dostal do krajů českých.  Ať tak nebo tak, díky Steve. RIP.

Onehdá jsem tu měl cos-play. Tentokráte budu trošku sexistický, ale nedá se nic dělat. Sličné barevnovlasé elfky? Samozřejmě. Kočičí ženy, Wonder Womens? Žádný problém. Anime charaktery? Bez mrknutí oka. Ale Sonic? To už je docela sousto. A... ono to ve výsledku sousto je. Enjoy :)

150217_sexy_sonic-thumb-636x358-96981.jpg

150217_sexy_sonic3-thumb-900x900-96988.jpg

A nakonec? Zkušení čtenáři už tuší. GlaDOS je sice zábavný boss (tedy bosska), ale více než příkoří činěná chudákům hráčům je nejikoničtější její hlas. A když se tenhle hlas vezme a naroubuje se na předčítání jiného textu… Je to trošku strašidelné. A když je onen text popisem Pokémonů (tedy výňatek z Pokédexu; takového něco jako atlasu hub, jenže s pokémonama- chápeme se, ne?), pak je to docela mazec. Ony totiž ty popisky pokémonů moc veselé nejsou. Třeba takový Cubone. Tam bych se bál, že se po přečtení bude dítě pomočovat ještě na vysoké. Výsledek je ale úžasný. Šílený. Děsivý. Ale úžasný!

Mnohokráte děkuji za pozornost, příští týden na shledanou u dalšího OMG!

O autorovi
Zbyněk
Autor a novinkář

Videoherní znalec a novinkář. Na světě je jen máloco, o čem by alespoň něco málo nevěděl nebo na to neměl názor. Svým neutuchajícím zájmem i o ty nejmenší maličkosti vede nekonečný boj s lidskou omezeností. Ve volném čase se věnuje hudbě a eletronickému pokouřeníčku.