OMG.jpgDalší OMG je tady. Mě se sice povedlo ochořet, ale neúprosná mašinérie herního průmyslu jede dále, nehledíce na ztráty. Vyšel nám Order a tak se na něj trošku zaměříme, také se do tohoto OMG protlačili pokémoni, dokonce hned ve dvou inkranacích. A ano, do toho nějaká ta omáčka novinek a zajímavostí. Příjemné čtení.

První velká hra pro PS4 je venku. Když nepočítáme „launch“ tituly, je Order 1886 první skutečně velkou hrou z domácích dílen Sony. Netřeba dodávat, že očekávání byla a jsou velmi vysoká. A čertužel, dopadlo to ne zrovna dobře. Na recenzi tady na Boudě si budete muset pár měsíců počkat, nicméně kumulované metacritic skóre 65 (ze dne 24.2.2015) dává tušit, že něco je velice špatně.

Venku je celá řada video- i normálních recenzí a dá se říct jedno. Order je nádherný. Ale není to dobrá hra.  Pokud to vezmu okem zkušeného…  Jako střílečka z pohledu třetí osoby je Order opravdu mimo mísu. Ovládání posoudit samozřejmě nemohu, ale nemůžu nevidět surikaty v podobě nepřátel vystrkující hlavy stále z toho samého místa, jednoduše čekající na dekapitaci kulkou. Nemůžu nevidět, že spolubojovníci zřejmě fasovali slepé náboje a v duchu si neustále meditují IDDQD... Neboli: jsou nesmrtelní a neumí se trefit. Nemohu nevidět matoucí systém sbírání nábojů a tak dále a tak dále. Dalo by se to odpustit u nějaké PC hry, ale pokud něco vyjde pod křídly Sony, která zaštiťuje Naughty Dog (autory The Last of Us a Uncharted 2), pak tomu nerozumím. Stačilo možná zaslání jedné alfa verze klukům z Naughty a mohlo to být jinak.

The-Order-1886.png

Co ale nejde nevidět v pozitivním smyslu... Je ta grafická nádhera. Přechody mezi herníma a video scénama jsou témeř bezešvé, je vidět, že Ready at Dawn si pozvali odborníky na dobový design, občasné táflování, koberce, nábytek... vše tam je... Možná by Order mohl sloužit i jako učební pomůcka. Navíc jsme v alternativním Londýně roku 1886, vzduchem poletují zeppelíny a atmosféra je prostě dokonalá. Z toho co jsem slyšel ze soundtracku, to není úplně špatně, vlastně mi to často připomnělo Lost, ale chybí mi silnější motivy. Dabing je ovšem na abolutním maximu. Těžko uslyšíte lepší namluvení postav.

Tenhle můj první pohled zakončím jednoduše. Order 1886 je nádherný, ale asi neměl být střílečkou. Kdyby se tvůrci rozhodli pro detektivní adventuru, asi by udělali lépe…  Ale teď už se pohodlně usaďte a vychutnejte první hodinku…

Venku je také Evolve. Na jeho hodnocení se podíváme příště, ale tento týden mám pro vás perličku v podobě launch traileru. Když jsem se před pár dny díval na jeden z nočních zápasů NHL a viděl tam reklamu, která je v podstatě lehce sestříhaný trailer... No prostě vždycky vám dojde, jak moc herně banánová republika ta naše ČR je jak je to vlastně moc smutné. Takže nám holt musí stačit reklamy na S.K.I.L.L.

A když už jsme u těch našich banánů. Jde si opravdu jen velice těžko představit, že by se u nás někdy povedlo něco takového jako nová kampaň na Dragon Quest Heroes. Jakýmsi neoficiálním maskotem jsou „geloidní“ postavičky zvané „slime“. V Dragon Quest hrách je jich opravdu opravdu nepřeberné množství, nejčastěji je ale najdete jako nejslabší herní potvůrku (ergo užijete si s nimi v počátku her hóóódně zábavy). A protože herní PR a marketingové kampaně jsou v Japonsku tradicí mnoha let (či spíše desetiletí) a protože DraQue (jak se sérii říká v Japonsku) je jedna nejoblíbenějších sérií...

Tak se v tokijském metru objevilo tohle. Protože co ještě všichni milujeme? Bublinkové fólie! A když se za každou bublinkou skrývá jedna Slime potvůrka a je jich 100. 000 a máme je všechny poslat do horoucích pekel… tak se zkrátka pomohou všichni kolemjdoucí! (zdroj)

ykvf14a1flqjuy7x8jc2.jpg

Nestává se mi často, abych PC hráčům záviděl akci z pohledu první/ třetí osoby. A i když je Reign of Knights pouze ve svém alfa stádiu, povedlo se mu přilákat mou pozornost. Zajímavá je přítomnost „permadeath“, tedy „smrti na furt“. Zkrátka pokud ve hře chcípnete, nekoná se žádný další život, hezky pěkně Game Over a můžeme začít „od levelu 1“. Otázka ale je, na kolik to bude zábavné. Jinak můžete sekat dříví, kutat horniny, lovit zvířenu… A pak, až je domeček (tedy hrad) pořádně velký, buď můžeme expandovat, nebo počkat, až si na nás vyšlápne někdo jiný…  Vizuálně sice hra kulhá (a to na obě nohy), ale i tak je to zajímavý titul a rozhodně stojí za to, kouknout se na „Alpha Reveal“ vývojářského týmu.

Když jsem u těch osobních počítačů… Zítra vychází PC verze Oddworld: Abe's Oddysee New 'n' Tasty a není možné, abych vás připravil o pár videjí. A ano, všichni sice první levely známe, ale když ono je to v té nové grafice tak strašně hezké… Pokud jste nějakým záhadným způsobem minuli Abeova dobrodružství, velice vážně doporučuji tento nedostatek napravit. Minout tenhle okouzlující titul by byla opravdová škoda.

Herním internetem prolétlo video zachycující demoverzi očekávaného Final Fantasy XV. Pokud neumíte japonsky, moc se nedozvíte. Nicméně pohled na soubojový systém je zajímavý. Žádné polotahové šílenosti (jako ve FFXIII), ani rádoby MMORPG pokusy (FFXII), tady to vypadá, jako kdyby se Squenix inspiroval v sérii Monster Hunter. To nemyslím jako kritiku, ale naopak, jako obrovskou pochvalu. Ve videu si uvidíte jen mlácení rozčilené fauny a rozčileného vojska, i tak ale za soubojový systém tleskám. Dále už toho moc k vidění a zmínění není. Snad je obrovskost herního světa. Pokud nebude mít FFXV možnost rychlého přesunu, tak to bude nejdelší hra v dějinách…

O Pokkén Tournament jsem se v OMG zmiňoval. Venku je nová videoupoutávka a kupodivu ani vidu ani slechu o verzi pro domácnosti (jen připomenu, že Pokkén Tournament by měl být bojovou hrou ze světa Pokémon od tvůrců Tekken, určenou pro Arcade automaty). Pokud vám nedává smysl, proč je ve videu zmíněn ovladač, když je hra určena pro arcade… Tak to nechte být. Prostě u automatu bude přiložen tenhle ovladač. Nechápu co je špatného na klasickém joysticku, ale o důvod víc těšit se na port pro domácí konzole.

Nová upoutávka více než kdy předtím ukazuje vizuální sílu. Mám tím na mysli, že to může být první hra obsahující pokémony, kde jejich bitvy budou vypadat takřka stejně jako v anime, pokémoni budou uhýbat útokům a nebudou to nehybné sochy čekající na pořádnou nakládačku (jako v případě tahového systému „hlavních“ pokémon her). Datum známo není, snad 2015 arcade verze. Konzolová verze neznámo (pokud vůbec).

Pokud vás videohry fascinují svými zajímavostmi, rozhodně byste neměli přehlédnout YT kanál Did You Know Gaming. Opravdu, tolik „trivia“ věcí na jednom místě se jen tak nevidí. Nejnovější díl je věnovaný... Ano Pokémonům! A by toho nebylo málo, host této epizody je Tamaši Hiroka. To je zjevně nejaponská dívčina, která svou internetovou kariéru zasvětila právě pokémoním zajímavůstkám. A protože mám slabost jak pro Pokémony, tak pro dívčiny s růžovýma vlasama, tak mě tato videokolaborace navýsost těší! V tomto díle nás Tamaši seznámí „příčinami“ vzniku. Tedy věci, které ovlivnily tvůrce. Ale samozřejmě nezůstane jen u toho.

Toť pro tento týden vše. Příště snad už s větším elánem a neochořelý. Ať tak nebo tak, budu se těšit na shledanou!

O autorovi
Zbyněk
Autor a novinkář

Videoherní znalec a novinkář. Na světě je jen máloco, o čem by alespoň něco málo nevěděl nebo na to neměl názor. Svým neutuchajícím zájmem i o ty nejmenší maličkosti vede nekonečný boj s lidskou omezeností. Ve volném čase se věnuje hudbě a eletronickému pokouřeníčku.