OMG.jpgDalší OMG je tu. Zakusíme něco herních smrtí, otevřeme si speciální edice, koukneme se do herního starého řecka, rozplyneme se nad über cosplayem, projedeme se v CARS, zavítáme na pole taktiky a strategie, upoutáme se novými digitálními ďábly... i když to tentokrát zase s pokémonama nevyjde, hodíme oko na něco podobně roztomilého. 

Začneme očekávaným, vysoce obtížným, hororově laděným titulem BloodBorne. Žádný nováček v OMG, i v minulém díle jsem jej zmínil. Myšlenkový pokračovatel Souls her (Demon souls / Dark Souls). Už od prvních informací a videjí jsem si myslel, že hra bude hozena spíše do akčního stylu. Některé záběry opravdu spíše připomínaly evolučního následovníka Golden Axe než Dark Souls a trošku jsem se bál o pověstnou hardcore obtížnost. Už se nebojím. Poslední video krásně ukazuje, že to stále bude ultra-hardcore videohra (kterých je v dnešní době čertužel pomálu) a že nápis „You Died“ uvidíme častěji než je zdrávo. Což je v tomto případě pořádný kompliment.

Order 1886 má také v OMG „vysezené místo“. Datum vydání je naspadnutí (20. únor) a tak je třeba všem ukázat, že engine je opravdu ten nejlepší na světě, sběratelská edice obsahuje ten nejlepší digitální obsah a nejlepší sběratelskou figurku... Nic nového pod sluncem, staré marketingové čachry. No jo, ale on je ten engine opravdu hezký. A figurka také není zrovna ošklivé káčátko. Jen máme stejně v Evropě smůlu. Ale k tomu až po videu. 

 

Evropská verze je totiž tak trošku mrzáček oproti té severoamerické... Což po zdravé úvaze dává smysl. S celosvětovým úspěchem PS4 už Evropa jednoduše není pro Sony hlavní trh, v USA jsou sběratelské a limitované edice trošku jinde (obsahem, ale hlavně co se týče jejich „konzumace“ -viz závratné ceny limitovaných Nintendo edicí na e-bay).

 

Engine upoutávka:

 

A Order 1886 ještě jednou. Na Italy se opravdu nedá spolehnout (viz kterýkoli z válčených konfliktů novověku). A tak se můžeme pokochat uniknuvšími záběry italské verze. Order 1886 naštěstí vypadá tak dobře, že i ta Italština se dá zvládnout :)

 

Minulý týden jsme se konečně dočkali prvních herních záběrů z Persona 5. Persona patří do série Shin Migami Tensei (neboli „příběhy digitálních ďáblů“) a i když je u nás tento svět prakticky neznámý, na „rozvinutějších“ herních trzích se na pátou Personu začínají těšit ve velkém. O co jde? Dalo by se to vysvětlit složitě. Dalo by se to vysvětlit lehce. Ale trailer udělá práci z mě. Jen upozorním na naprosto dokonalou designovou stylizaci (menu, stavových ukazatelů, atd.). V současné době zřejmě nejsou hry, které by užívaly moderní „pop“ design. U série Persona je to něco jako standard.

 

Jako konzolový konvertita zpravidla nemám důvod žehrat na PC hry. Jen ty strategie. Ty na konzolích buď vůbec nejsou, nebo jsou opravdu hodně špatné (mimo Halo Wars, mě napadá snad jen RUSE, což byla opravdu blbost na druhou). Jsem schopen přežít absenci Starcraftu. Nejsem jižní korejec a Blizzard s úspěchem konzolového Diabla určitě něco vymyslí. Ale opravdu mě mrzí Total War hry. Fakt hodně. Nejnovější Attila vychází již 17. února a tak i tady je čas, stojaté vody rozčeřit alespoň působivou upoutávkou. Ze hry se nedozvíte vůbec nic, ale hezké to je...

 

A když už jsme u těch strategií... Na Kotaku se minulý týden objevila velice zajímavá infografika pojímající všechny země a státy, které se kdy objevily v hrách Civilization. (zdroj)

 

nlzi05bcgzreyqymnva8.jpg

Tento týden mám v OMG samé očekávané pecky. Tou další je Project CARS, automobilová simulace, která spatří světlo světa v březnu a to jak pro PC, tak pro novogenerační konzole. Jasně, reálné jízdní modely, dokonale vymodelované tratě, bla bla bla. Prostě takové reálnější Gran Turismo. Jen těch aut mělo GT o něco více...

 

I graficky to špatně nevypadá. Tedy, abych byl upřímný... Laguna Seca je krásná trať. Ale na některých videích jsem nemohl spustit oči z té totálně odporné přístrojové desky. Vypadá to jako něco, co uteklo z Malování, a ne jako přístrojová deska v autosimulátoru z roku 2015. Ale abych Projectu CARS nekřivdil. V Monze vypadá přístrojovka díky světelným efektům o poznaní lépe. 

 

Cosplay v OMG často nemívám. Ani vlastně nevím proč. Tento týden ale musím. Človíček jménen Bill Doran se jednoho dne vykašlal na svou práci v Microsoftu a jal se tvořit zbroje a zbraně pro cosplay. Takových lidí (s dobrým zaměstnáním, jdoucí za svým snem) je patrně hodně, ale Billův příběh má šťastný konec. Bill totiž dělá zřejmě ty nejlepší cosplay věcičky na světě. Od Mass Effect zbraní, přes Skyrim brnění. Až se z toho tají dech. Jeho medailonek se oběvil v posledním díle videomagazínu Cosplay Boom a opravdu stojí za zkouknutí...

 

Stephen Totilo z Kotaku se rozhodl ukázat nám Apotheon. Je to plus mínus klasická „metroidvania“ (čili nelineární plošinovka -tedy něco jako METROID a castleVANIA). Až na vizuál. Postavy (a vlastně celé zvtárnění) jako by uteklo z řeckých amfor. Věren své tradici, zanechám nemístných řečí a nechám vás si tenhle skvost vychutnat.

 

Miluju Kirbyho! To malé, růžové, kulaté, s obrovským apetitem! Ano, ti inteligentní pochopili, že mluvím o postavičce od Nintenda, nikoli o ctihodném panu šéfredaktorovi (stmuné - pozn. šéfredaktor). Ten totiž fakt není malý a růžový. Kirby začal svou videoherní pouť v roce 1992, zvládl skákačky, závodní hry, podivné mutace golfu, vždy ovšem za skvělého hudebního doprovodu. Ten se sice za ta léta moc neměnil, ale milovaný růžový blob ano. Nijak drasticky, ale je velice hezké si jeho evoluci připomenout. (zdroj)

 

dlse02qpb1iemrzfylsi.jpg

cc9imur7p0yludeep2v4.jpg

wvk2t2arrg8uu1e0lhpj.jpg

Takže tak. Howgh.

 

O autorovi
Zbyněk
Autor a novinkář

Videoherní znalec a novinkář. Na světě je jen máloco, o čem by alespoň něco málo nevěděl nebo na to neměl názor. Svým neutuchajícím zájmem i o ty nejmenší maličkosti vede nekonečný boj s lidskou omezeností. Ve volném čase se věnuje hudbě a eletronickému pokouřeníčku.